1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Aalborg kommune
Køberens retlige status
:
Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn
:
LÆSØ KOMMUNE
Køberens retlige status
:
Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet
:
Generelle offentlige tjenesteydelser
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Genudbud: EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsprodukter
Beskrivelse
:
EU-udbud vedrørende levering af kompressionsprodukter ekskl. måltagning til Aalborg, Læsø og Thisted Kommuner. De ordregivende kommuner tager selv mål til kompressionsprodukterne. Formålet med udbuddet er at danne et visitationsgrundlag for kommunernes bevillinger af kompressionsprodukter efter Servicelovens § 112, stk. 3. Dette betyder bl.a. at borgeren kan benytte sig af ”frit leverandør-valg”, og dermed benytte en anden leverandør end de(n) Ordregiver indgår udbudte rammeaftaler med. Udbuddet er opdelt i 2 delaftaler på hhv. ”Kompressionsstrømper” og ”Kompressionsærmer og -handsker”. Nærværende bekendtgørelse vedrører annullation af Delaftale 2 - Kompressionsærmer og -handsker til Aalborg og Læsø Kommuner.
Identifikator for proceduren
:
ca7cd8ad-3d0e-4c6e-a28d-248d630c1e4a
Tidligere bekendtgørelse
:
572769-2024
Intern ID
:
340803
Udbudsprocedure
:
Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure
:
nej
Hovedpunkterne i proceduren
:
Forventelig offentliggørelse af genudbud af delaftale 2 - kompressionsærmer og -handsker er uge 51 2024.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33180000
Funktionsstøtte,
33141700
Ortopædiske artikler,
33183000
Ortopædiske hjælpemidler,
18316000
Strømpebenklæder,
18315000
Strømper
2.1.2.
Udførelsessted
By
:
Aalborg og Læsø Kommuner
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 780 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 314 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Hvis proceduren annulleres eller mislykkes, vil den blive genudbudt
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver ser sig desværre nødsaget til at annullere delaftale 2 - kompressionsærmer og -handsker i EU-udbud 186/2024 Genudbud: EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsprodukter, da Ordregiver i forbindelse med evaluering af modtagne tilbud, er blevet opmærksom på uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, helt konkret i opbygningen af Bilag 2B – Tilbudsliste, som har betydning for, at tilbudsevalueringen kan foregå på et retvisende og ligebehandlende grundlag. Ordregiver ser sig ikke i stand til at rette op dette forhold uden fornyet udbudsproces.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 2 - Levering af Kompressionsærmer og -handsker
Beskrivelse
:
Levering af kompressionsærmer og -handsker. Delaftalen omfatter Aalborg og Læsø Kommuner. Hver Kommune vil indgå en individuel rammeaftale med vindende tilbudsgiver. Kommunernes rammeaftaler vil være gældende fra d. 01.01.2025 - 31.12 2026 med mulighed for forlængelse på uændrede vilkår i op til 2*12 måneder.
Intern ID
:
340805
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33180000
Funktionsstøtte,
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje,
33141700
Ortopædiske artikler,
33183000
Ortopædiske hjælpemidler
Valgmuligheder
:
Beskrivelse af optioner
:
Rammeaftalerne kan forlænges med op til 2x12 måneder.
5.1.2.
Udførelsessted
By
:
Aalborg og Læsø Kommuner
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/01/2025
Varighed
:
2
År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
1 780 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
2 314 000,00
DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Denne procedure eller delkontrakt, der blev annulleret eller endte uden resultat, vil blive genudbudt
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
:
ja
Yderligere oplysninger
:
Ordregiver ser sig desværre nødsaget til at annullere delaftale 2 - kompressionsærmer og -handsker i EU-udbud 186/2024 Genudbud: EU-udbud vedrørende levering af Kompressionsprodukter, da Ordregiver i forbindelse med evaluering af modtagne tilbud, er blevet opmærksom på uhensigtsmæssigheder i udbudsmaterialet, helt konkret i opbygningen af Bilag 2B – Tilbudsliste, som har betydning for, at tilbudsevalueringen kan foregå på et retvisende og ligebehandlende grundlag. Ordregiver ser sig ikke i stand til at rette op dette forhold uden fornyet udbudsproces.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
Pris
Vægtning (procentdel, præcis)
:
45
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Strømpekvalitet
Beskrivelse
:
Strømpekvalitet
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Service
Beskrivelse
:
Service
Vægtning (procentdel, præcis)
:
15
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. I andre situationer skal klage over udbud, jf.lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf.udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill - perioden, jf.lovens § 6, stk. 4.I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill - perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf.lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Aalborg kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Comdia ApS
6.
Resultater
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Årsagen til at der ikke udvælges en vinder
:
Andet
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Aalborg kommune
Registreringsnummer
:
29189420
Postadresse
:
Boulevarden 13
By
:
Aalborg
Postnummer
:
9000
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Louise Vive Andersen
Telefon
:
+45 99313131
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
LÆSØ KOMMUNE
Registreringsnummer
:
45973328
Postadresse
:
Doktorvejen 2
By
:
Læsø
Postnummer
:
9940
Landsdel (NUTS)
:
Nordjylland
(
DK050
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Louise Vive Andersen
Telefon
:
+45 99313131
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-1000
Officielt navn
:
Comdia ApS
Registreringsnummer
:
33501404
Postadresse
:
Lindvedvej 73
By
:
Odense S
Postnummer
:
5260
Landsdel (NUTS)
:
Fyn
(
DK031
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7199 3672
Denne organisations roller
:
TED eSender
8.1.
ORG-1001
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Nævnenes Hus, Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 7240 5600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-1002
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 4171 5000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
79be20ad-132f-4004-8ac9-0477e2f9ba86
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype
:
29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
03/12/2024
14:10:11 (UTC+1)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
741205-2024
EUT-S-nummer
:
236/2024
Offentliggørelsesdato
:
04/12/2024