23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
29.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Middelfart Kommune

Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt


Middelfart Kommune

728764-2024 - Konkurrencevilkår
Danmark – Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje – Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
OJ S 233/2024 29/11/2024
Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Middelfart Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Billund Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Esbjerg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Fredericia Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Ikast-Brande Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Lemvig Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Nyborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Odense Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Randers Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Silkeborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Svendborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Sønderborg Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Vejle Kommune
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
1.1.
Køber
Officielt navn Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt")
E-mail mad@horten.dk
Køberens retlige status : Offentlig virksomhed, der styres af en lokal myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
Beskrivelse Udbuddet vedrører rammeaftaler om indkøb af produkter til tandbehandling til tandplejen i 13 kommuner samt Klinik for Tandregulering I/S (Tandregulering Lillebælt). Nærværende udbud gennemføres i fællesskab af 13 kommuner, der er medlemmer af KomUdbud samt Tandregulering Lillebælt. KomUdbud er et kommunalt udbudsfællesskab bestående af fynske og jyske kommuner. Se eventuelt mere på www.komudbud.dk. Tandreguleringsklinikken Lillebælt behandler borgere fra Middelfart Kommune og Fredericia Kommune. De 13 kommuner samt Tandregulering Lillebælt, som er omfattet af nærværende udbud, benævnes hver for sig "Ordregiver" og tilsammen "Ordregiverne". Tilbudsgivers tilbud skal omfatte alle 14 Ordregivere. Det er således ikke muligt at kun at afgive tilbud på dele af de udbudte rammeaftaler. De deltagende kommuner samt Tandregulering Lillebælt, vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet. Den vindende tilbudsgiver vil således blive tildelt 14 enslydende rammeaftaler. Den leverandør, der tildeles rammeaftalerne, skal således påregne at skulle håndtere og levere til et stort antal enheder, som er beliggende på mange forskellige adresser primært inden for kommunernes grænser. I forhold til aftalestart bemærkes, at der for de 14 rammeaftaler kan være forskellig aftalestart, hvilket for hver af de 14 Ordregivere vil blive angivet i de kommunespecifikke bilag i forbindelse med aftaleindgåelse. Der tages dog forbehold for, at de individuelle startdatoer potentielt kan forrykkes. Aftalestart for rammeaftalerne afhænger af, hvornår den enkelte Ordregivers eksisterende aftaler udløber. Rammeaftalerne er gældende i 4 år regnet fra den enkelte rammeaftales ikrafttrædelsesdato, medmindre den enkelte rammeaftales maksimale værdi nås før udløbet af den 4-årige aftaleperiode. Den anslåede værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede anslåede værdi for de 14 udbudte rammeaftaler. Den maksimale værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede maksimale værdi for de 14 udbudte rammeaftaler, dog er der herudover i rammeaftalerne angivet et vilkår om, at Ordregiver frem til seks måneder før indkøbsperiodens udløb kan forhøje den maksimale værdi med 10 % angivet dennes rammeaftale, dvs. en yderligere forhøjelse af den maksimale værdi angivet ovenfor. Den maksimale værdi for rammeaftalerne angivet i udbudsbekendtgørelsen tillægges således i den situation 10 %. Den anslåede værdi og maksimale værdi for hver af de 14 rammeaftaler fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 1.1.1.
Identifikator for proceduren 253e9a54-d4ea-449c-a333-f56bcf578222
Tidligere bekendtgørelse : 625487-2023
Tidligere bekendtgørelse : 642546-2024
Intern ID 203235
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33131000   Håndinstrumenter til tandlæger, 33131100   Instrumenter til tandkirurgi, 33131200   Suturnåle til tandlægebrug, 33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug, 33131400   Dental sonde, 33131500   Instrument til tandudtrækning, 33131510   Dentalbor, 33131600   Instrument til tandfyldning, 33132000   Tandimplantat, 33133000   Tilbehør til tandaftryk, 33134000   Tilbehør til endodonti, 33137000   Tilbehør til dentalprofylakse, 33138000   Produkter til tandproteser og tandregulering, 33140000   Medicinske forbrugsmaterialer, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33141420   Operationshandsker, 33141800   Forbrugsvarer til tandpleje, 33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne, 33763000   Papirhåndklæder, 33764000   Papirservietter
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Levering til østjylland, midtjylland, sydjylland og fyn.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 54 230 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 922 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger ESPD: Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde mindstekrav (støttende enheder), skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse støttende enheder. Tilbudsgivere, som anvender støttende enheder vil, som en del af dokumentationen, blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende støttende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager afgive et særskilt ESPD. Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiverne udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiverne vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. EU-Forordning 2022/576: I medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder der et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af værdien af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt rammeaftalerne, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. november 2024. Dokumentation for opfyldelse af egnethedskriterier: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiverne ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller tilbudsgivers egen hjemmeside). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under de udbudte rammeaftaler. Referencelisten i ESPD'et, anses af Ordregiverne for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiverne forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6.
Udelukkelsesgrunde
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning Har den økonomiske aktør indgået aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning?
Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på miljølovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Tilsidesættelse af forpligtelser på det arbejdsretlige område Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på det arbejdsretlige område? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Aktiver, der administreres af en kurator Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Rent nationale udelukkelsesgrunde Andre udelukkelsesgrunde, der måtte være fastsat i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstats lovgivning. Finder de rent nationale udelukkelsesgrunde, der er anført i den relevante meddelelse eller i udbudsdokumenterne, anvendelse?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Ophævelse eller en lignende sanktion Har den økonomiske aktør væsentligt misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, en tidligere kontrakt med en ordregivende enhed eller en tidligere koncessionskontrakt, hvor misligholdelsen har medført den pågældende kontrakts ophævelse eller en lignende sanktion?
Tilsidesættelse af forpligtelser på sociallovgivningsområdet Er den økonomiske aktør bekendt med at have tilsidesat sine forpligtelser på sociallovgivningsområdet? Således som de i forbindelse med dette udbud fremgår af national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne eller artikel 18, stk. 2, i direktiv 2014/24/EU.
Betaling af socialsikringsbidrag Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud af rammeaftaler vedrørende produkter til tandbehandling til et antal KomUdbud-kommuner samt Tandregulering Lillebælt
Beskrivelse : Udbuddet vedrører rammeaftaler om indkøb af produkter til tandbehandling til tandplejen i 13 kommuner samt Klinik for Tandregulering I/S (Tandregulering Lillebælt). Nærværende udbud gennemføres i fællesskab af 13 kommuner, der er medlemmer af KomUdbud samt Tandregulering Lillebælt. KomUdbud er et kommunalt udbudsfællesskab bestående af fynske og jyske kommuner. Se eventuelt mere på www.komudbud.dk. Tandreguleringsklinikken Lillebælt behandler borgere fra Middelfart Kommune og Fredericia Kommune. De 13 kommuner samt Tandregulering Lillebælt, som er omfattet af nærværende udbud, benævnes hver for sig "Ordregiver" og tilsammen "Ordregiverne". Tilbudsgivers tilbud skal omfatte alle 14 Ordregivere. Det er således ikke muligt at kun at afgive tilbud på dele af de udbudte rammeaftaler. De deltagende kommuner samt Tandregulering Lillebælt, vil hver især indgå en selvstændig rammeaftale med den vindende tilbudsgiver på baggrund af udbuddet. Den vindende tilbudsgiver vil således blive tildelt 14 enslydende rammeaftaler. Den leverandør, der tildeles rammeaftalerne, skal således påregne at skulle håndtere og levere til et stort antal enheder, som er beliggende på mange forskellige adresser primært inden for kommunernes grænser. I forhold til aftalestart bemærkes, at der for de 14 rammeaftaler kan være forskellig aftalestart, hvilket for hver af de 14 Ordregivere vil blive angivet i de kommunespecifikke bilag i forbindelse med aftaleindgåelse. Der tages dog forbehold for, at de individuelle startdatoer potentielt kan forrykkes. Aftalestart for rammeaftalerne afhænger af, hvornår den enkelte Ordregivers eksisterende aftaler udløber. Rammeaftalerne er gældende i 4 år regnet fra den enkelte rammeaftales ikrafttrædelsesdato, medmindre den enkelte rammeaftales maksimale værdi nås før udløbet af den 4-årige aftaleperiode. Den anslåede værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede anslåede værdi for de 14 udbudte rammeaftaler. Den maksimale værdi, som angivet i udbudsbekendtgørelsen, er den samlede maksimale værdi for de 14 udbudte rammeaftaler, dog er der herudover i rammeaftalerne angivet et vilkår om, at Ordregiver frem til seks måneder før indkøbsperiodens udløb kan forhøje den maksimale værdi med 10 % angivet dennes rammeaftale, dvs. en yderligere forhøjelse af den maksimale værdi angivet ovenfor. Den maksimale værdi for rammeaftalerne angivet i udbudsbekendtgørelsen tillægges således i den situation 10 %. Den anslåede værdi og maksimale værdi for hver af de 14 rammeaftaler fremgår af Udbudsbetingelsernes afsnit 1.1.1.
Intern ID : 203235
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33000000   Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33110000   Udstyr til billeddannelse til medicinsk, dental og veterinær brug, 33131000   Håndinstrumenter til tandlæger, 33131100   Instrumenter til tandkirurgi, 33131200   Suturnåle til tandlægebrug, 33131300   Tandlægeinstrumenter til engangsbrug, 33131400   Dental sonde, 33131500   Instrument til tandudtrækning, 33131510   Dentalbor, 33131600   Instrument til tandfyldning, 33132000   Tandimplantat, 33133000   Tilbehør til tandaftryk, 33134000   Tilbehør til endodonti, 33137000   Tilbehør til dentalprofylakse, 33138000   Produkter til tandproteser og tandregulering, 33140000   Medicinske forbrugsmaterialer, 33141000   Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer, 33141420   Operationshandsker, 33141800   Forbrugsvarer til tandpleje, 33711700   Varer og præparater til mund- eller tandhygiejne, 33763000   Papirhåndklæder, 33764000   Papirservietter
5.1.2.
Udførelsessted
Land : Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger : Levering til østjylland, midtjylland, sydjylland og fyn.
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 54 230 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 75 922 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse : Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : ESPD: Tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet for at opfylde mindstekrav (støttende enheder), skal vedlægge særskilte ESPD'er for disse støttende enheder. Tilbudsgivere, som anvender støttende enheder vil, som en del af dokumentationen, blive afkrævet en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende støttende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Afgives tilbuddet af et konsortium, skal hver konsortiedeltager afgive et særskilt ESPD. Udelukkelsesgrunde: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte rammeaftale, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138. I medfør af udbudslovens § 134 a skal Ordregiverne udelukke en ansøger eller tilbudsgiver fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikke-samarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt WTO’s Government Procurement Agreement eller øvrige handelsaftaler, der forpligter Danmark til at åbne markedet for offentlige kontrakter for tilbudsgivere etableret i det pågældende land. Ordregiverne vil påse udelukkelsesgrundens fravær forud for tildelingsbeslutningen. EU-Forordning 2022/576: I medfør af artikel 5k i Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund af Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine (herefter "Forordningen") gælder der et forbud mod at tildele kontrakter til russiske selskaber og russisk kontrollerede selskaber mv. Forbuddet omfatter også tildeling til tilbudsgivere, som anvender støttende enheder eller underleverandører, der er omfattet af Forordningens artikel 5 k, hvis værdien af en sådan støttende enheds/underleverandørs leverancer udgør mere end 10 % af værdien af kontraktværdien. Ordregiver kan derfor på et hvilket som helst tidspunkt i udbudsprocessen kræve, at ansøgere og tilbudsgivere dokumenterer ikke at befinde sig i omstændigheder omfattet af artikel 5k i Forordningen, herunder kan Ordregiver anmode ansøgere og tilbudsgivere om at underskrive tro- og loverklæring om dette forhold. Dokumentation for udelukkelsesgrunde: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt rammeaftalerne, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde. Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. november 2024. Dokumentation for opfyldelse af egnethedskriterier: Vindende tilbudsgiver skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, såfremt Ordregiverne ikke kan tilgå disse oplysninger på et offentligt tilgængeligt sted (CVR.dk eller tilbudsgivers egen hjemmeside). For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under de udbudte rammeaftaler. Referencelisten i ESPD'et, anses af Ordregiverne for at være den endelige dokumentation for vindende tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Ordregiverne forbeholder sig dog ret til at kontakte referenceopgavens modtager for at få verificeret indholdet af referenceopgaven. Såfremt vindende tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, vil vindende tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiver.
5.1.9.
Udvælgelseskriterier
Kriterium
Type Økonomisk og finansiel formåen
Navn Finansielle nøgletal
Beskrivelse For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: • Tilbudsgivers egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår • Tilbudsgivers soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår Med "senest afsluttede regnskabsår" menes det mest nylige regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt regnskab. Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen, henholdsvis den støttende enhed. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: Tilbudsgiver skal have en egenkapital på minimum DKK 5.000.000 i det senest afsluttede regnskabsår. Tilbudsgivers soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår skal være minimum 30 %. Hvis tilbudsgiver er et konsortium eller anden sammenslutning af tilbudsgivere, skal deltagerne i konsortiet/sammenslutningen tilsammen opfylde de økonomiske mindstekrav.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt

Kriterium
Type Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium Ikke anvendt

Kriterium
Type Teknisk og faglig formåen
Navn For så vidt angår vareindkøbskontrakter: levering af leverancer af den anførte type
Beskrivelse Kun for så vidt angår offentlige vareindkøbskontrakter: I referenceperioden har den økonomiske aktør leveret følgende betydelige leverancer af den anførte type. Ordregivende myndigheder kan kræve op til tre års erfaring og tillade, at der tages hensyn til erfaring, som ikke er indhøstet inden for de seneste tre år. Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende: • Sammenlignelige referencer, som tilbudsgiver har udført inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Referencerne bør indeholde: • En beskrivelse af aftalen/leverancerne • Aftaleforholdets start- og sluttidspunkt • Den realiserede årlige omsætning på aftalen i kr. ekskl. moms • Navn på kunden, samt eventuel kontaktperson, som Ordregiverne har mulighed for at kontakte Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (f.eks. underleverandører), skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i kon-sortiet/sammenslutningen. Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav: Tilbudsgiver skal have udført mindst tre sammenlignelige referencer inden for de seneste tre år regnet fra tilbudsfristen. Med "sammenlignede referencer" forstås levering af produkter til tandbehandling til i) offentlige og/eller private kunder, ii) med en årlig realiseret omsætning på minimum DKK 3 mio. kr. ekskl. moms, og iii) som har været i drift i minimum seks måneder på datoen for tilbudsfristen. Med "udført" forstås opgaver, som enten er afsluttet eller igangværende. For igangværende rammeaftaler gælder, at tilbudsgiver i sin referencebeskrivelse alene kan medtage de dele af opgaven, som er leveret på tilbudstidspunktet.
Anvendelse af dette kriterium Anvendt
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Tildelingskriteriet er "Pris", jf. udbudslovens § 162, stk. 1, nr. 1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 100
5.1.11.
Udbudsdokumenter
Frist for anmodning om yderligere oplysninger 20/12/2024   11:00:00 (UTC)
5.1.12.
Udbudsvilkår
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse : Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på dansk
Elektronisk katalog : Påkrævet
Alternative tilbud : Ikke tilladt
Tilbudsgivere kan indgive mere end ét tilbud Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud : 15/01/2025   11:00:00 (UTC)
Vedståelsesfrist for tilbuddet 6   Måneder
Oplysninger, der kan suppleres efter indgivelsesfristen er udløbet :
Køberen kan beslutte, at visse manglende tilbudsrelaterede dokumenter kan indsendes senere.
Yderligere oplysninger : Ordregiverne forbeholder sig ret til at foretage afklaring i overensstemmelse med Udbudslovens § 159, stk. 5.
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Åbningsdato : 15/01/2025   11:00:00 (UTC)
Yderligere oplysninger : Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Betingelser for kontraktens udførelse :
Udførelsen af kontrakten skal ske inden for rammerne af programmer for beskyttet beskæftigelse Nej
Vilkår relateret til kontraktens udførelse Der fremgår krav til forsikring samt for nogle af Ordregiverne CSR-vilkår, som er angivet i de kommunespecifikke bilag.
Elektronisk fakturering Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling : ja
Der vil blive anvendt elektronisk betaling : ja
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. jf. lovens § 7, stk. 2. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere : 1
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren Middelfart Kommune
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline Middelfart Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse Middelfart Kommune
Organisation, der behandler tilbud Middelfart Kommune
TED eSender Mercell Holding ASA
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Middelfart Kommune
Registreringsnummer : 29189684
Postadresse : Nytorv 9    
By : Middelfart
Postnummer : 5500
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : +4533344398
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Billund Kommune
Registreringsnummer : 29189765
Postadresse : Jorden Rundt 1    
By : Grindsted
Postnummer : 7200
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Esbjerg Kommune
Registreringsnummer : 29189803
Postadresse : Torvegade 74    
By : Esbjerg
Postnummer : 6700
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Fredericia Kommune
Registreringsnummer : 69116418
Postadresse : Gothersgade 20    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Ikast-Brande Kommune
Registreringsnummer : 29189617
Postadresse : Rådhusstrædet 6    
By : Ikast
Postnummer : 7430
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Lemvig Kommune
Registreringsnummer : 29189935
Postadresse : Rådhusgade 2    
By : Lemvig
Postnummer : 7620
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0009
Officielt navn : Nyborg Kommune
Registreringsnummer : 29189722
Postadresse : Torvet 1    
By : Nyborg
Postnummer : 5800
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0010
Officielt navn : Odense Kommune
Registreringsnummer : 35209115
Postadresse : Flakhaven 2    
By : Odense
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0011
Officielt navn : Randers Kommune
Registreringsnummer : 29189668
Postadresse : Laksetorvet 1    
By : Randers
Postnummer : 8900
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0012
Officielt navn : Silkeborg Kommune
Registreringsnummer : 29189641
Postadresse : Søvej 1    
By : Silkeborg
Postnummer : 8600
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0013
Officielt navn : Svendborg Kommune
Registreringsnummer : 29189730
Postadresse : Ramsherred 5    
By : Svendborg
Postnummer : 5700
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0014
Officielt navn : Sønderborg Kommune
Registreringsnummer : 29189773
Postadresse : Rådhustorvet 10    
By : Sønderborg
Postnummer : 6400
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0015
Officielt navn : Vejle Kommune
Registreringsnummer : 29189900
Postadresse : Skolegade 1    
By : Vejle
Postnummer : 7100
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0016
Officielt navn : Klinik for Tandregulering I/S ("Tandregulering Lillebælt")
Registreringsnummer : 33126344
Postadresse : Dronningensgade 97c, 3. sal    
By : Fredericia
Postnummer : 7000
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
E-mail : mad@horten.dk
Telefon : 52344398
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0017
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : e3b5432a-10ff-405c-969b-38812007d818   - 01
Formulartype : Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype : Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 16
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 28/11/2024   11:44:44 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 28/11/2024   11:51:25 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 728764-2024
EUT-S-nummer : 233/2024
Offentliggørelsesdato : 29/11/2024

Send til en kollega

0.047