23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
06.11.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Region Midtjylland

Pacemakerstue til Hjertesygdomme, Regionshospitalet Viborg


Region Midtjylland

676649-2024 - Resultater
Danmark – Angiografirum – Pacemakerstue til Hjertesygdomme, Regionshospitalet Viborg
OJ S 216/2024 06/11/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Region Midtjylland
Køberens retlige status : Regional myndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Sundhed
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Pacemakerstue til Hjertesygdomme, Regionshospitalet Viborg
Beskrivelse Anskaffelse af ny pacemakerstue til Hjertesygdomme på Regionshospitalet Viborg
Identifikator for proceduren 6d4022d1-56c9-401a-a3e8-ca8c088122f3
Tidligere bekendtgørelse : 03294c4b-def7-4b3f-9673-9f6720876c4a-01
Intern ID 1-23-4-72-10-23
Udbudsprocedure Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33111700   Angiografirum
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
Yderligere oplysninger Regionshospitalet Viborg
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Pacemakerstue til Hjertesygdomme, Regionshospitalet Viborg
Beskrivelse : Anskaffelse af ny pacemakerstue til Hjertesygdomme på Regionshospitalet Viborg
Intern ID : 1-23-4-72-10-23
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Primær klassifikation   ( cpv ): 33111700   Angiografirum
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Regionshospitalet Viborg
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : pris
Beskrivelse : pris
Fast værdi (i alt) 1
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud mv. (loven kan findes på retsinformation.dk) § 7, stk. 3. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 4 534 000,00   DKK
Direkte tildeling :
Begrundelse for direkte tildeling : Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse : Region Midtjylland skal på grund af et akut nedbrud indkøbe 1 stk. røntgensystem til Hjertesygdomme, Regionshospitalet Viborg samt service på udstyret. Udstyret skal erstatte et ældre gulvmonteret Siemens AXIOM Artis røntgensystem fra 2009. Røntgensystemet skal være gulvmonteret og skal anvendes til pacemakerimplantationer. Region Midtjylland har til hensigt at tildele kontrakten til Siemens Healthcare A/S under henvisning til udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, hvorefter indkøbet kan foretages uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, idet udstyret udelukkende kan leveres af en bestemt aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager. Der anskaffes en Siemens Elevate Artis icono opgradering bestående af en Siemens gulvmonteret Artis icono inklusiv Sensis hæmodynamisk tryk/EKG-system. Kravene er: • Kort installationstid på grund af minimale bygningsmæssige ændringer, og dermed kort nedetid. Personalet kan komprimere oplæringstiden, da filosofien bag systemets brugerflade vil være velkendt fra det andet røntgenrum afdelingen råder over. • Reduktion af udgifterne til bygningsmæssige ændringer. Udgifterne vil være væsentlig reduceret, da udstyret får samme placering som nuværende. Der er tale om genanvendelse af bærejern i loft, huller i gulv, kabelbakker og kabelføringsveje. Der vil være fuld genanvendelse af forsyningsmæssige elementer såsom køling, ventilation og el. • Bæredygtigt indkøb. Der er tale om et bæredygtigt indkøb, da mange af delene af det gamle udstyr bliver genanvendt.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Siemens Healthcare A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Siemens Healthcare A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Koncessionsværdi
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Kontrakt
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 18/09/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 05/11/2024
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Region Midtjylland
Registreringsnummer : 29190925
Afdeling : Indkøb & Medicoteknik
Postadresse : Olof Palmes Allé 15    
By : Aarhus N
Postnummer : 8200
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Enhed : Gitte Starup
Telefon : +45 30922405
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Tolboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Telefon : +45 72405708
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Siemens Healthcare A/S
Registreringsnummer : 88578228
By : Ballerup
Postnummer : 2750
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
Telefon : 70124477
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : b0a31ff4-f454-40ef-9b5d-ac899ef1dad3   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 05/11/2024   09:23:53 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 05/11/2024   10:00:34 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 676649-2024
EUT-S-nummer : 216/2024
Offentliggørelsesdato : 06/11/2024

Send til en kollega

0.047