1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse vedrørende kommende aftale om levering af medicinvogne til plejehjem
Beskrivelse
:
Indkøb:Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune (SUF) skal indkøbe medicinvogne til plejehjemmene. Der vil være behov for 270 nye medicinvogne under kontraktperioden.Baggrund:Formålet med de nye medicinvogne er at sikre et godt arbejdsmiljø for sundhedspersonalet, øge patientsikkerheden og optimere medicinhåndteringen.De nye medicinvogne skal have skuffer til borgernes medicin, som er indrettet, så medarbejderne nemt kan få et overblik over den daglige og ugentlige medicin. Skufferne skal være fleksible i deres indretning for at gøre det nemt for medarbejderne at danne sig et overblik over borgers daglige samt ugentlig medicin.Beskrivelse af krav til medicinvogne:Medicinvogne på plejehjem skal bestå af og indeholde:Medicinvogne af 2 størrelser:- Lille medicinvogn skal rumme medicin til 8 borgere (1 skuffe pr. borger).- Stor medicinkasse skal rumme medicin til 12 borgere (1 skuffe pr. borger).Hver skuffe i medicinvognen skal kunne rumme:Al borgers medicin uanset format:Funktionel gennemsigtig opbevaringsboks til dosisposer fra apotek. Dosisæsker til 7-8 dages dosering (små eller store doseringsæsker). Medicinbreve med dagsdoser i pulverform. Flydende medicin (fx flasker eller inhalatorer). Mulighed for tilføjelse af ekstra indsats til skuffen (fx til øjendråber, salver). Materiale:Skal kunne sprittes af eller tørres af med en våd sæbeklud. Skal være forholdsvis let at køre rundt med. Design:Ergonomisk og funktionelt design, der opfylder sundhedspersonalets behov. Glatte overflader for at understøtte nem rengøring og høj hygiejne. Dobbelt hjul for stabilitet og let manøvrering. Ergonomisk kørehåndtag for at understøtte en god arbejdsstilling og reduceret rygbelastning. Aftagelige skuffer til at sikre fleksibel brug og nem vedligeholdelse. Navneetiket for at give et klart borgeroverblik og præcis identifikation af medicin. Handskeholder og holder til spritdispenser og desinficerende klude til at understøtte løbende hygiejne under arbejdet. Centrallås med kode for at kunne låse alle skuffer samtidig for øget sikkerhed. Holdbare materialer til at sikre lang levetid og driftssikkerhed. Forventet levetid på ca. 10 år. Skal understøtte en sikker medicinhåndtering.Ordregiver har gennem en vejledende forhåndsmeddelelse, jf. bekendtgørelsesnummer 368689-2024, søgt at afdække markedet for potentielle leverandører med interesse i kontrakten om levering af medicinvogne til plejehjem. På baggrund af forhåndsmeddelelsen og efterfølgende markedsdialog med flere mulige aktører har ordregiver konstateret, at kun én leverandør kan løfte opgaven og opfylde kravene til levering af medicinvogne til plejehjem. Derfor har ordregiver vurderet, at Cisi Systems A/S er den eneste leverandør, der kan varetage opgaven.Ordregiver har derfor til hensigt at tildele kontrakten til Cisi Systems A/S, Mileparken 13, 2740 Skovlunde, CVR nr. 34047820, i overensstemmelse med § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud.Eventuelle bemærkninger eller indsigelser skal indgives inden for en frist på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Identifikator for proceduren
:
2073e355-53cb-4653-b696-f39de08983b6
Intern ID
:
2024-0226881
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33100000
Medicinsk udstyr,
33190000
Diverse medicinske apparater og produkter,
33192000
Møbler til medicinsk brug
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
2.1.4.
Generelle oplysninger
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0000
Titel
:
Profylaksebekendtgørelse vedrørende kommende aftale om levering af medicinvogne til plejehjem
Beskrivelse
:
Indkøb:Sundheds- og Omsorgsforvaltningen i Københavns Kommune (SUF) skal indkøbe medicinvogne til plejehjemmene. Der vil være behov for 270 nye medicinvogne under kontraktperioden.Baggrund:Formålet med de nye medicinvogne er at sikre et godt arbejdsmiljø for sundhedspersonalet, øge patientsikkerheden og optimere medicinhåndteringen.De nye medicinvogne skal have skuffer til borgernes medicin, som er indrettet, så medarbejderne nemt kan få et overblik over den daglige og ugentlige medicin. Skufferne skal være fleksible i deres indretning for at gøre det nemt for medarbejderne at danne sig et overblik over borgers daglige samt ugentlig medicin.Beskrivelse af krav til medicinvogne:Medicinvogne på plejehjem skal bestå af og indeholde:Medicinvogne af 2 størrelser:- Lille medicinvogn skal rumme medicin til 8 borgere (1 skuffe pr. borger).- Stor medicinkasse skal rumme medicin til 12 borgere (1 skuffe pr. borger).Hver skuffe i medicinvognen skal kunne rumme:Al borgers medicin uanset format:Funktionel gennemsigtig opbevaringsboks til dosisposer fra apotek. Dosisæsker til 7-8 dages dosering (små eller store doseringsæsker). Medicinbreve med dagsdoser i pulverform. Flydende medicin (fx flasker eller inhalatorer). Mulighed for tilføjelse af ekstra indsats til skuffen (fx til øjendråber, salver). Materiale:Skal kunne sprittes af eller tørres af med en våd sæbeklud. Skal være forholdsvis let at køre rundt med. Design:Ergonomisk og funktionelt design, der opfylder sundhedspersonalets behov. Glatte overflader for at understøtte nem rengøring og høj hygiejne. Dobbelt hjul for stabilitet og let manøvrering. Ergonomisk kørehåndtag for at understøtte en god arbejdsstilling og reduceret rygbelastning. Aftagelige skuffer til at sikre fleksibel brug og nem vedligeholdelse. Navneetiket for at give et klart borgeroverblik og præcis identifikation af medicin. Handskeholder og holder til spritdispenser og desinficerende klude til at understøtte løbende hygiejne under arbejdet. Centrallås med kode for at kunne låse alle skuffer samtidig for øget sikkerhed. Holdbare materialer til at sikre lang levetid og driftssikkerhed. Forventet levetid på ca. 10 år. Skal understøtte en sikker medicinhåndtering.Ordregiver har via en vejledende forhåndsmeddelelse, jf. bekendtgørelsesnummer 368689-2024, forsøgt at række ud til markedet med henblik på at undersøge antallet af potentielle tilbudsgivere med interesse i den kommende kontrakt vedrørende levering af medicinvogne til plejehjem. Som resultat af denne forhåndsmeddelelse og markedsdialog med nogle potentielle tilbudsgivere var der kun én mulig leverandør, som tilkendegav deres interesse henhold til ordregivers krav om levering af medicinvogne til plejehjem. På baggrund af dette har ordregiver vurderet, at der kun findes én leverandør (Cisi Systems A/S), som kan varetage opgaven og levere medicinvogne til plejehjem.Ordregiver har derfor til hensigt at tildele kontrakten til Cisi Systems A/S, Mileparken 13, 2740 Skovlunde, CVR nr. 34047820, i overensstemmelse med § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud.Eventuelle bemærkninger eller indsigelser skal indgives inden for en frist på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
Intern ID
:
2024-0226881
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål
:
Varer
Primær klassifikation
(
cpv
):
33000000
Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Supplerende klassifikation
(
cpv
):
33100000
Medicinsk udstyr,
33190000
Diverse medicinske apparater og produkter,
33192000
Møbler til medicinsk brug
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister
:
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4; 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Har en ordregiver fulgt proceduren i lovens § 4, for at sikre, at en kontrakt ikke erklæres for uden virkning, jf. lovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1.
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse
:
6 164 000,00
DKK
Direkte tildeling
:
Begrundelse for direkte tildeling
:
Kontrakten kan kun tildeles af en bestemt økonomisk aktør på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager
Anden begrundelse
:
Ordregiver har gennem en vejledende forhåndsmeddelelse, jf. bekendtgørelsesnummer 368689-2024, søgt at afdække markedet for potentielle leverandører med interesse i kontrakten om levering af medicinvogne til plejehjem. På baggrund af forhåndsmeddelelsen og efterfølgende markedsdialog med flere mulige aktører har ordregiver konstateret, at kun én leverandør kan løfte opgaven og opfylde kravene til levering af medicinvogne til plejehjem. Derfor har ordregiver vurderet, at Cisi Systems A/S er den eneste leverandør, der kan varetage opgaven. Ordregiver har derfor til hensigt at tildele kontrakten til Cisi Systems A/S, Mileparken 13, 2740 Skovlunde, CVR nr. 34047820, i overensstemmelse med § 4 i Lov om Klagenævnet for Udbud. Eventuelle bemærkninger eller indsigelser skal indgives inden for en frist på 10 dage fra offentliggørelsen af denne bekendtgørelse.
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0000
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Cisi Systems A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
Cisi Systems A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0000
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2024-0226881
Titel
:
Kontrakt om levering af medicinvogne til plejehjem
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Københavns Kommune - Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Registreringsnummer
:
64942212
Afdeling
:
Sundheds- og Omsorgsforvaltningen
Postadresse
:
Borups Allé 177
By
:
København NV
Postnummer
:
2400
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Enhed
:
Fahim Mohammad Saber
Telefon
:
+45 33663366
Denne organisations roller
:
Køber
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud - Nævnenes Hus
Registreringsnummer
:
37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landsdel (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 72405600
Fax
:
+45 33307799
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landsdel (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
+45 41715000
Fax
:
+45 41715100
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Cisi Systems A/S
Registreringsnummer
:
34047820
Postadresse
:
Mileparken 13
By
:
Skovlunde
Postnummer
:
2740
Landsdel (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
42 40 81 51
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0000
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landsdel (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Enhed
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID
:
2c372b8d-0e9a-4bf4-8e86-18089d896d4f
-
01
Formulartype
:
Forudgående underretning om direkte tildeling
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Bekendtgørelsesundertype
:
25
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
05/11/2024
09:30:30 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender)
:
05/11/2024
09:30:50 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
675516-2024
EUT-S-nummer
:
216/2024
Offentliggørelsesdato
:
06/11/2024