23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fakta om udbudet

EU-nr
2016/S 214-390133
Offentliggjort
05.11.2016
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud af aftale om behandling af grå stær


Region Nordjylland

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Nordjylland
Niels Bohrs Vej 30
Aalborg Ø
9220
Danmark
Kontaktperson: Maj-Britt Madsen
Telefon: +45 97648000
E-mail: majbritt.madsen@rn.dk
NUTS-kode: DK050

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af aftale om behandling af grå stær.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
85111100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Der udbydes i alt 5 delaftaler (rammeaftaler), svarende til samlet set 3 000 operationer årligt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 91 200 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 1 er en rammeaftale med forventet 1 000 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 2 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 3 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 4 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af grå stær operationer

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85111100
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK050
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der er tale om et udbud af grå stær operationer — såkaldte »øjenkirurgiske forløb«. Ved et »øjenkirurgisk forløb« forstås nødvendige ydelser i tilknytning til indgrebet, dvs. modtagelse af henvisning, booking, forundersøgelse, operation, anæstesi, instrumenter, linse, øvrige materialer, medicin og lignende i forbindelse med indgrebet, efterfølgende kontroller, patientvejledning samt udarbejdelse af udskrivningsbrev og eventuelt genoptræningsplaner. Delaftale 5 er en rammeaftale med forventet 500 operationer årligt.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Delaftalerne er tildeling efter underkriterierne pris (vægt 85 %) og kvalitet (vægt 15 %).

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2016/S 154-278909
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 36 480 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 2
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 3
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Vendsyssel Øjenklinik
Brønderslev
Danmark
NUTS-kode: DK050
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 4
En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/11/2016
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Øjenlægernes Center
Aarhus V
Danmark
NUTS-kode: DK042
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 18 240 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 5
En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

De opgjorte kontraktværdier er inkl. de for hver delaftale omfattede optioner på en forlængelse af kontrakten 2 x 12 måneder.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Erhvervsstyrelsen
Langelinie Allé 17
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 35291000

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/11/2016
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078