23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
02.09.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Udlændingestyrelsen

Udbud af operatørkontrakter om indkvartering og underhold mv. af asylansøgere m.fl.


Udlændingestyrelsen

523312-2024 - Resultater
Danmark – Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed – Udbud af operatørkontrakter om indkvartering og underhold mv. af asylansøgere m.fl.
OJ S 170/2024 02/09/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Udlændingestyrelsen
E-mail ccsp@us.dk
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Generelle offentlige tjenesteydelser
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud af operatørkontrakter om indkvartering og underhold mv. af asylansøgere m.fl.
Beskrivelse Udlændingestyrelsen udbyder tre operatørkontrakter med forskellige geografiske placeringer af Indkvarteringsstederne. Operatøropgaven omfatter bl.a. følgende ydelser, som nærmere beskrevet i operatørkontrakten: a) Indkvarteringsydelser b) Social- og sundhedsydelser c) Pasningstilbud for børn d) Undervisnings- og fritidstilbud for børn e) Undervisning og aktivering for voksne f) Drift og vedligeholdelse af indkvarteringssteder g) Åbning og/eller lukning af indkvarteringssteder samt op- og nedskalering af pladser i forhold til indkvarteringsniveauet h) Opretholdelse af beredskabscentre og føre opsyn af disse centre i) Varetagelse af decentral inventarfunktion.
Identifikator for proceduren e54d49f5-f718-4218-a018-211359e96f17
Tidligere bekendtgørelse : 2bf43068-11f4-431d-a811-4cb7ad3fb3bc-01
Udbudsprocedure Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, jf. udbudslovens § 61, stk. 1, nr. 1, litra c). Der kan ansøges om prækvalifikation for en, flere eller alle operatørkontrakter. Det er derimod ikke muligt at ansøge om prækvalifikation for nogle, men ikke alle indkvarteringssteder inden for en operatørkontrakt.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85300000   Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed, 98000000   Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger Indkvarteringsstederne under de tre operatørkontrakter er placeret forskelligt geografisk. De geografiske placeringer af Indkvarteringsstederne fremgår for hver operatørkontrakt.
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 544 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Ordregiver skal i medfør af udbudslovens § 134 a udelukke tilbudsgivere, som er etableret i et land, der er optaget på EU-listen over ikkesamarbejdsvillige skattejurisdiktioner og ikke har tiltrådt GPA-aftalen eller øvrige handelsaftaler, som er forpligtende for Danmark. Ansøger skal udfylde og aflevere ESPD’et som et foreløbigt bevis for udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Inden beslutning om tildeling af kontrakten skal dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD'et, fremlægges, jf. udbudslovens §§ 151 og 152. Ordregiver forbeholder sig endvidere mulighed for på ethvert tidspunkt i udbudsproceduren at anmode en ansøger eller tilbudsgiver om at fremlægge dokumentation, hvis dette er nødvendigt for at sikre, at proceduren gennemføres korrekt. Som dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af en af udelukkelsesgrundene i § 135, stk. 1 og 3 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, skal følgende fremlægges, jf. udbudslovens § 153: - Et uddrag fra et relevant register eller tilsvarende dokument, der viser at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af § 135, stk. 1, og et certifikat, der beviser, at ansøgeren eller tilbudsgiveren ikke er omfattet af § 135, stk. 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6. - Udsteder det pågældende land ikke disse former for dokumentation eller dækker disse ikke alle tilfældene i § 135, stk. 1 eller 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 6, kan de erstattes af en erklæring under ed eller en erklæring på tro og love, der er afgivet for en kompetent retslig myndighed mv., hvis edsaflæggelse ikke anvendes i det pågældende land. For danske ansøgere eller tilbudsgivere kan beviset bestå i en serviceattest. Hvis ansøger eller tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder er fra et andet EU/EØS-land, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. Ordregiver er dog berettiget til at kræve yderligere dokumentation og foretage effektiv kontrol af den fremlagte dokumentation, såfremt ordregiveren skønner, at det er nødvendigt for, at udbudsproceduren gennemføres korrekt. Ansøger eller tilbudsgiver skal ikke fremlægge dokumentation for, at ansøger eller tilbudsgiver ikke er omfattet af den obligatoriske udelukkelsesgrund i udbudslovens § 134 a. For de øvrige udelukkelsesgrunde i udbudsloven er det ordregiver, der skal kunne påvise eller have tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at ansøgeren eller tilbudsgiveren er omfattet af en af de disse udelukkelsesgrunde. En ansøger eller tilbudsgiver, der er omfattet af en udelukkelsesgrund er udelukket fra at deltage i udbuddet, medmindre ansøger eller tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138, med undtagelse af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a, hvor ansøger eller tilbudsgiver ikke har mulighed for at dokumentere pålidelighed. Ordregiver kan alene udelukke en ansøger eller tilbudsgiver, hvis ordregiver har meddelt ansøger eller tilbudsgiver, at den pågældende er omfattet af en udelukkelsesgrund, og hvis denne ikke inden for en passende frist har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for dennes pålidelighed (self-cleaning), eller hvis den fremlagte dokumentation ikke vurderes tilstrækkelig til at dokumentere pålidelighed. I forhold til hvad der tilstrækkelig dokumentation, henvises til udbudslovens § 138, stk. 3. Ordregiver skal endvidere udelukke økonomiske aktører, som er omfattet af EU’s sanktioner i henhold til EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer, artikel 5k.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel : Operatørkontrakt 1
Beskrivelse : Operatørkontrakt 1 omfatter følgende Indkvarteringssteder: 1) Modtagecenter Sandholm 2) Børnecenter Sandholm 3) Center Jelling 4) Udrejsecenter Avnstrup 5) Særcenter Øst (midlertidig lokation) Operatøren skal desuden føre opsyn med de på tidspunktet for offentliggørelse af udbudsmaterialet, driftstoppede Indkvarteringssteder Center Holmegaard og Center Gribskov.
Intern ID : Operatørkontrakt 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85300000   Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed, 98000000   Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sandholmgårdsvej 40    
By : Birkerød
Postnummer : 3460
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Modtagercenter Sandholm og Børnecenter Sandholm
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Bredager 25    
By : Jelling
Postnummer : 7300
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Jelling
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Avnstrupvej 1    
By : Hvalsø
Postnummer : 4330
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Udrejsecenter Avnstrup
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Sjælsmarkvej 10    
By : Hørsholm
Postnummer : 2970
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Særcenter Øst (midlertidig lokation)
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Gulstavvej 7    
By : Bagenkop
Postnummer : 5935
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Holmegaard
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Gantekrogsvej 9    
By : Græsted
Postnummer : 3220
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Gribskov
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 1   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 7
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har ret til at forlænge operatørkontrakten syv gange hver af op til ét års varighed. Hvis ordregiver ønsker at forlænge operatørkontrakten meddeles dette skriftligt til Operatøren med mindst tre måneders varsel inden operatørkontraktens planlagte ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 1 712 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Beboernes hverdag på et Indkvarteringssted
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tryghedsskabende samarbejde med relevante parter
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Håndtering af op- og nedskalering
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Effektiv understøttelse af Styrelsen
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Udlændingestyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0002
Titel : Operatørkontrakt 2
Beskrivelse : Operatørkontrakt 2 omfatter følgende Indkvarteringssteder: 1) Børnecenter Tønder 2) Center Hviding 3) Center Aaløkke
Intern ID : Operatørkontrakt 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85300000   Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed, 98000000   Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Strucks Allé 84    
By : Tønder
Postnummer : 6270
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Børnecenter Tønder
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Ribevej 27    
By : Ribe
Postnummer : 6760
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Hviding
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Aaløkkevej 1    
By : Løgumkloster
Postnummer : 6240
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Aaløkke
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 1   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 7
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har ret til at forlænge operatørkontrakten syv gange hver af op til ét års varighed. Hvis ordregiver ønsker at forlænge Kontrakten meddeles dette skriftligt til Operatøren med mindst tre måneders varsel inden Kontraktens planlagte ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 448 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Beboernes hverdag på et Indkvarteringssted
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tryghedsskabende samarbejde med relevante parter
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Håndtering af op- og nedskalering
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Effektiv understøttelse af Styrelsen
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Udlændingestyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Udlændingestyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt LOT-0003
Titel : Operatørkontrakt 3
Beskrivelse : Operatørkontrakt 3 omfatter følgende Indkvarteringssteder: 1) Center Holstebro 2) Center Ranum
Intern ID : Operatørkontrakt 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 85300000   Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 79000000   Forretningstjenesteydelser: forskrifter, markedsføring, rådgivning, rekruttering, trykning og sikkerhed, 98000000   Andre kollektive, sociale og personlige tjenesteydelser
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Nybo Bakke 8    
By : Holstebro
Postnummer : 7500
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Holstebro
5.1.2.
Udførelsessted
Postadresse : Ludvig Müllers Have 1    
By : Ranum
Postnummer : 9681
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Yderligere oplysninger : Center Ranum
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 1   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 7
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her : Ordregiver har ret til at forlænge operatørkontrakten syv gange hver af op til ét års varighed. Hvis ordregiver ønsker at forlænge Kontrakten meddeles dette skriftligt til Operatøren med mindst tre måneders varsel inden Kontraktens planlagte ophør.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 384 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Beboernes hverdag på et Indkvarteringssted
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 40

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Tryghedsskabende samarbejde med relevante parter
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Håndtering af op- og nedskalering
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Effektiv understøttelse af Styrelsen
Beskrivelse : Evalueringen af tildelingskriteriet foretages som beskrevet i udbudsbetingelsernes pkt. 8.1.
Vægtning (procentdel, præcis) : 20
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer, gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II, som ikke er omfattet af lovens stk. 1, skal, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort; 2) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren, jf. lovens § 6, stk. 4, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten Udlændingestyrelsen
Organisation, der udfører betalingen Udlændingestyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 2 544 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Røde Kors asylafdeling
Tilbud
Tilbud – Identifikator Røde Kors asylafdelings tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 712 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Operatørkontrakt 1
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 07/08/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 27/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0002
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Tønder Kommune
Tilbud
Tilbud – Identifikator Tønder Kommunes tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0002
Værdien af tilbuddet 44 800 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Operatørkontrakt 2
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 07/08/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 27/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0003
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Vesthimmerlands Kommune
Tilbud
Tilbud – Identifikator Vesthimmerlands Kommunes tilbud
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0003
Værdien af tilbuddet 38 400 000 000,00   DKK
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Operatørkontrakt 3
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 07/08/2024
Dato for indgåelse af kontrakten 27/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale nej
Organisation, der underskriver kontrakten Udlændingestyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
Type modtagne indgivelser : Tilbud, der er indgivet ad elektronisk vej
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 1
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Udlændingestyrelsen
Registreringsnummer : 77940413
Postadresse : Farimagsvej 51    
By : Næstved
Postnummer : 4700
Landsdel (NUTS) : Vest- og Sydsjælland   ( DK022 )
Land : Danmark
Enhed : Cecilie Santino Camre
E-mail : ccsp@us.dk
Telefon : 21 74 82 90
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Klagenævnet for Udbud
Telefon : +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Enhed : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) : https://www.kfst.dk
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Røde Kors asylafdeling
Registreringsnummer : 18887886
Postadresse : Sandholmgårdsvej 40    
By : Birkerød
Postnummer : 3460
Landsdel (NUTS) : Nordsjælland   ( DK013 )
Land : Danmark
Enhed : Røde Kors asylafdeling
E-mail : asyl@redcross.dk
Telefon : 35432224
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Tønder Kommune
Registreringsnummer : 29189781
Postadresse : Wegners Plads 2    
By : Tønder
Postnummer : 6270
Landsdel (NUTS) : Sydjylland   ( DK032 )
Land : Danmark
Enhed : Tønder Kommune
Telefon : 20260049
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0002
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Vesthimmerlands Kommune
Registreringsnummer : 29189471
Postadresse : Vestre Boulevard 7    
By : Aars
Postnummer : 9600
Landsdel (NUTS) : Nordjylland   ( DK050 )
Land : Danmark
Enhed : Vesthimmerlands Kommune
Telefon : 51583826
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0003
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 6fbfb50b-ffdc-44a0-9727-087df5c411b7   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 29/08/2024   13:31:02 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 29/08/2024   13:31:02 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 523312-2024
EUT-S-nummer : 170/2024
Offentliggørelsesdato : 02/09/2024

Send til en kollega

0.051