23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
30.08.2024
Udbudstype
Andre

Udbyder

Skatteforvaltningen

Udbud på levering af skærmbriller


Skatteforvaltningen

520281-2024 - Resultater
Danmark – Briller – Udbud på levering af skærmbriller
OJ S 169/2024 30/08/2024
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteforvaltningen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteministeriet Departementet
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Skatteankestyrelsen
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Spillemyndigheden
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
1.1.
Køber
Officielt navn Tilsynet med told- og skatteforvaltningens it-område
Køberens retlige status : Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet : Økonomiske anliggender
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Udbud på levering af skærmbriller
Beskrivelse Tilbudsgiver skal levere skærmbriller med accessoriske ydelser. Skærmbrillerne skal kunne leveres i tre forskellige slags stel med glas med forskellige egenskaber. De accessoriske ydelser omfatter blandt andet udførelse af opmålinger og synsprøver, tilretning af skærmbrillen samt kundevejledning. Kunden har på nuværende tidspunkt 76 lokationer (angivet i Bilag 3). Tilbudsgiveren skal ved tilbudsafgivelse have minimum 65 butikker, der ligger inden for en radius á 15 km.
Identifikator for proceduren 3a1d5944-7192-4235-9d9c-afb0e40c5e4b
Tidligere bekendtgørelse : bbcc1d37-1f30-4b78-9ef4-a494fe049fff-01
Intern ID 24-0869949
Udbudsprocedure Offentligt udbud
Proceduren er en hasteprocedure nej
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33734000   Briller
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33730000   Øjenplejeprodukter og korrigerende linser, 33734100   Stel og indfatninger til briller, 33734200   Glas til briller
2.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) Vestjylland   ( DK041 )
Land Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 000 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Indkaldelse af tilbud er afsluttet
Yderligere oplysninger Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/lo-gin.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvoref-ter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 (besvares mellem kl. 9 og 13) eller mail til dksupport@eu-supply.com. Yderligere supportoplys-ninger findes på https://support.mercell.com/space/EUSD, hvor der også kan bestilles et opkald, som besvares mellem kl. 8 og 16. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgs-mål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Det bemærkes, at Ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner over for Rusland i henhold til artikel 5k i EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer. Derfor skal der indsendes tro- og loveerklæring vedrørende dette i overensstemmelse med udbudsbetin-gelsernes anvisninger. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af en udelukkelsesgrund og som et foreløbigt bevis for at opfylde eventuelle krav til egnethed, teknisk/faglig formåen og/eller økonomisk/finansiel formåen. Med henblik på at sikre, at Rammeaftalen kan træde i kraft snarest muligt, opfordres tilbudsgiverne til at medsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et sammen med tilbuddet eller i umiddelbar forlængelse af tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0000
Titel : Udbud på levering af skærmbriller
Beskrivelse : Tilbudsgiver skal levere skærmbriller med accessoriske ydelser. Skærmbrillerne skal kunne leveres i tre forskellige slags stel med glas med forskellige egenskaber. De accessoriske ydelser omfatter blandt andet udførelse af opmålinger og synsprøver, tilretning af skærmbrillen samt kundevejledning. Kunden har på nuværende tidspunkt 76 lokationer (angivet i Bilag 3). Tilbudsgiveren skal ved tilbudsafgivelse have minimum 65 butikker, der ligger inden for en radius á 15 km.
Intern ID : 24-0869949
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål : Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ): 33734000   Briller
Supplerende klassifikation   ( cpv ): 33730000   Øjenplejeprodukter og korrigerende linser, 33734100   Stel og indfatninger til briller, 33734200   Glas til briller
5.1.2.
Udførelsessted
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Varighed 4   År
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser : 0
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 000 000,00   DKK
Rammeaftalens maksimumværdi 4 000 000,00   DKK
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger : Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet downloades via https://eu.eu-supply.com/lo-gin.asp?B=SKATTEMINISTERIET. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail. Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger man ind og kan herefter se en oversigt over alle udbud under Skatteministeriets koncern. Der klikkes på det relevante udbud, hvoref-ter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud. Bemærk venligst, at både ordregivers og tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet. Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 (besvares mellem kl. 9 og 13) eller mail til dksupport@eu-supply.com. Yderligere supportoplys-ninger findes på https://support.mercell.com/space/EUSD, hvor der også kan bestilles et opkald, som besvares mellem kl. 8 og 16. Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgs-mål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle. Det bemærkes, at Ordregiver er forpligtet til at udelukke tilbudsgivere, som er omfattet af EU’s sanktioner over for Rusland i henhold til artikel 5k i EU-forordning nr. 833/2014 med senere ændringer. Derfor skal der indsendes tro- og loveerklæring vedrørende dette i overensstemmelse med udbudsbetin-gelsernes anvisninger. Tilbudsgiver skal sammen med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for ikke at være omfattet af en udelukkelsesgrund og som et foreløbigt bevis for at opfylde eventuelle krav til egnethed, teknisk/faglig formåen og/eller økonomisk/finansiel formåen. Med henblik på at sikre, at Rammeaftalen kan træde i kraft snarest muligt, opfordres tilbudsgiverne til at medsende dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD’et sammen med tilbuddet eller i umiddelbar forlængelse af tilbudsfristen. Tilbudsgiver skal fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. § 153. Som alternativ til den dokumentation, der er nævnt i udbudslovens §§ 153-155, 157 og 158 kan tilbudsgiver forelægge ordregiver et certifikat for optagelse på en officiel liste over godkendte økonomiske aktører, jf. § 156, som er udstedt af den kompetente myndighed. Ordregiver kan kun acceptere certifikat for optagelse på en officiel liste fra tilbudsgivere, der er etableret i det land, som fører den officielle liste. Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium :
Type : Pris
Navn : Pris
Beskrivelse : Der beregnes en evalueringsteknisk pris.
Vægtning (procentdel, præcis) : 70

Kriterium :
Type : Kvalitet
Navn : Garantiperiode
Beskrivelse : Ordregiver ønsker at tilbudsgiver tilbyder produkter af høj kvalitet. Derfor konkurreres der på garantien. Garantiperioden er nærmere defineret i Rammeaftalens pkt. 7.3. Der tildeles point ud fra nedenstående skala. Point // Garantiens løbetid 0 / 7 år 20 / 6 år 40 / 5 år 60 / 4 år 80 / 3 år 100 / 2 år
Vægtning (procentdel, præcis) : 30
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om klagefrister : Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. mail.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale : Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem : Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Skatteforvaltningen
TED eSender Mercell Holding ASA
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 124 375,00   DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure 4 000 000,00   DKK
Rammeaftalernes anslåede værdi 2 000 000,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0000
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale :
Den maksimale værdi for rammeaftalen 4 000 000,00   DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen 2 000 000,00   DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn Synoptik A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator Udbud på levering af skærmbriller - Synoptik A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0000
Værdien af tilbuddet 1 124 375,00   DKK
Tilbuddet blev rangordnet nej
Koncessionsværdi
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Nej
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Udbud på levering af skærmbriller - Synoptik A/S
Dato for indgåelse af kontrakten 27/08/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale ja
Organisation, der underskriver kontrakten Skatteforvaltningen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Resumé af de klager som køberen har modtaget
Antal klagere 0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse :
Type modtagne indgivelser : Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 124 375,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 1 306 398,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn : Skatteforvaltningen
Registreringsnummer : 19552101
Afdeling : Administrations- og Servicestyrelsen
Postadresse : Brændgårdvej 10    
By : Herning
Postnummer : 7400
Landsdel (NUTS) : Vestjylland   ( DK041 )
Land : Danmark
Enhed : Julie Henriksen
Telefon : +45 72378740
Internetadresse : https://www.adst.dk
Denne organisations roller
Køber
Gruppeleder
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn : Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer : 37795526
Postadresse : Nævnenes Hus, Toldboden 2    
By : Viborg
Postnummer : 8800
Landsdel (NUTS) : Østjylland   ( DK042 )
Land : Danmark
Telefon : 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn : Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer : 10294819
Postadresse : Carl Jacobsens Vej 35    
By : Valby
Postnummer : 2500
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
E-mail : kfst@kfst.dk
Telefon : +45 3529100
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn : Skatteministeriet Departementet
Registreringsnummer : 34730466
Postadresse : Nicolai Eigtveds Gade 28    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 72378740
Internetadresse : https://skm.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0005
Officielt navn : Skatteankestyrelsen
Registreringsnummer : 10242894
Postadresse : Ved Vesterport 6, 4. sal    
By : København K
Postnummer : 1612
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 72378740
Internetadresse : https://skatteankestyrelsen.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0006
Officielt navn : Spillemyndigheden
Registreringsnummer : 34730415
Postadresse : Englandsgade 25, 6.    
By : Odense C
Postnummer : 5000
Landsdel (NUTS) : Fyn   ( DK031 )
Land : Danmark
Telefon : 72378740
Internetadresse : https://spillemyndigheden.dk
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0007
Officielt navn : Tilsynet med told- og skatteforvaltningens it-område
Registreringsnummer : 41824328
Postadresse : Nicolai Eigtveds Gade 28    
By : København K
Postnummer : 1402
Landsdel (NUTS) : Byen København   ( DK011 )
Land : Danmark
Telefon : 72378740
Denne organisations roller
Køber
8.1.
ORG-0008
Officielt navn : Synoptik A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer : Synoptik A/S
Postadresse : Lyskær 1    
By : Herlev
Postnummer : 2730
Landsdel (NUTS) : Københavns omegn   ( DK012 )
Land : Danmark
E-mail : pcj@synoptik.dk
Telefon : +45 22811229
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0000
8.1.
ORG-0009
Officielt navn : Mercell Holding ASA
Registreringsnummer : 980921565
Postadresse : Askekroken 11    
By : Oslo
Postnummer : 0277
Landsdel (NUTS) : Oslo   ( NO081 )
Land : Norge
Enhed : eSender
Telefon : +47 21018800
Fax : +47 21018801
Internetadresse : http://mercell.com/
Denne organisations roller
TED eSender
11. Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID : 9d41892a-74d7-4c8e-9256-6a021811fb58   - 01
Formulartype : Resultater
Bekendtgørelsestype : Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen : 28/08/2024   10:44:41 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelsen (eSender) : 29/08/2024   07:00:37 (UTC)
Bekendtgørelsens officielle sprog : dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer : 520281-2024
EUT-S-nummer : 169/2024
Offentliggørelsesdato : 30/08/2024

Send til en kollega

0.047