1.
Køber
1.1.
Køber
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
2.
Procedure
2.1.
Procedure
Titel
:
Udbud af rammeaftaler om levering af beskæftigelsesrettede forløb i Lyngby-Taarbæk Kommune
Beskrivelse
:
Lyngby-Taarbæk Kommune udbyder beskæftigelsesrettede forløb til borgere i kommunen. Der udbydes 4 delaftaler med tilhørende rammeaftaler. Delaftalerne er opdelt i én generalistaftale og fire specialistaftaler. Specialistaftalerne benyttes i de tilfælde, hvor en borger har udfordringer, der er udtalte i en sådan grad, at det vurderes, at der er behov for en specialiseret beskæftigelsesindsats. Generalistaftalen benyttes i øvrige tilfælde med henblik på levering af bredere ydelser inden for beskæftigelsesområdet. Delaftalerne er nærmere beskrevet i kravspecifikationen.
Identifikator for proceduren
:
8340511c-42ff-44e4-a2ba-fcf94284fef1
Tidligere bekendtgørelse
:
a571ef16-dd67-414c-b34f-fa0f3dcb3f0a-01
Udbudsprocedure
:
Udbud med forhandling/indkaldelse af tilbud med forudgående offentliggørelse
Hovedpunkterne i proceduren
:
Udbud med forhandling med prækvalifikation. Ordregiver prækvalificerer 5 ansøgere for delaftale 1 og 3 ansøgere for delaftale 2-4, jf. prækvalifikationsbetingelserne. Tilbuds- og forhandlingsfasen starter ved Ordregivers opfordring til de udvalgte ansøgere om at afgive indledende tilbud. Efter udløbet af fristen for afgivelse af det indledende tilbud foretager Ordregiver gennemgang af de modtagne tilbud og evaluerer disse på grundlag af angivelserne i udbudsbetingelsernes afsnit 9, ligesom der foretages en vurdering af eventuelle forbehold. Ordregiver kan på baggrund af denne evaluering beslutte, at der ikke gennemføres forhandling, og foretage tildeling til det økonomisk mest fordelagtige af de modtagne indledende tilbud ved efter indhentning af dokumentation, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 15, at give samtidig meddelelse herom til samtlige tilbudsgivere. Såfremt der ikke tildeles på baggrund af de indledende tilbud, gennemføres en individuel forhandling med hver tilbudsgiver på grundlag af pågældendes indledende tilbud. Denne forhandling gennemføres som udgangspunkt ved et møde mellem Tilbudsgiver og Ordregiver i kommunen. Forud for mødet sender Ordregiver Tilbudsgiver en dagsorden med Ordregivers forventning til emner, der skal være genstand for konkret drøftelse på forhandlingsmødet, og Ordregiver dokumenterer forløbet af forhandlingerne ved et referat fra mødet. Hver tilbudsgiver modtager referatet fra eget forhandlingsmøde med Ordregiver, hvori der endvidere vil være indarbejdet eventuelle generelle oplysninger til alle tilbudsgivere foranlediget af den samlede forhandlingsrunde. I det omfang runden med forhandlinger giver anledning hertil, foretager Ordregiver en tilretning af udbudsmaterialet og uploader det reviderede materiale i Ethics. Ordregiver opfordrer endvidere tilbudsgiverne til inden for en nærmere frist at afgive revideret tilbud og i forbindelse hermed oplyser Ordregiver, hvorvidt • det reviderede tilbud definitivt vil blive gjort til genstand for forhandling • det reviderede tilbud skal afgives som endeligt tilbud, der dermed definitivt ikke vil blive gjort til genstand for forhandling, eller om • Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage tildeling på baggrund af det reviderede tilbud, dvs. først efter gennemgang af tilbuddene beslutter, om der skal gennemføres en runde af forhandlinger på baggrund af tilbuddene eller ej. Efter udløbet af fristen for det eventuelt reviderede tilbud foretager Ordregiver en gennemgang og evaluering af de modtagne tilbud samt en vurdering af eventuelle forbehold, svarende til behandlingen af de indledende tilbud. Har Ordregiver fastsat, at tilbud skulle afgives som endelige tilbud, eller har Ordregiver forbeholdt sig at foretage tildeling på baggrund af tilbuddet og vælger ikke at gennemføre forhandlingsrunden, indhenter Ordregiver dokumentation, jf. udbudsbetingelsernes afsnit 15, fra den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, og foretager herpå tildeling af rammeaftaler. Ellers gennemføres yderligere en runde med individuelle forhandlingsmøder med tilbudsgiverne, efterfulgt af en eventuel tilretning af udbudsmaterialet og fastsættelse af frist for afgivelse af nyt, revideret tilbud. Processen gennemføres eventuelt i en eller flere yderligere runder, indtil forløbet afsluttes ved indhentning af dokumentation og tildeling af rammeaftaler. I dette udbud forventer Ordregiver umiddelbart, at der vil blive gennemført en (1) runde af forhandlingsmøder med tilbudsgiverne, medmindre der måtte være grundlag for tildeling allerede på baggrund af det indledende tilbud, eller der vurderes behov for yderligere runder.
2.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
84 000 000,00
DKK
Rammeaftalens maksimumværdi
:
120 000 000,00
DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger
:
I forbindelse med dette udbud gælder i øvrigt EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af stk. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang. Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for ansøgers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen. Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en ansøger/tilbudsgiver er omfattet af forbuddet.
Retsgrundlag
:
Direktiv 2014/24/EU
5.
Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0001
Titel
:
Delaftale 1: Generalist-ydelser, som kan rumme ydelser til borgere med komplekse problemstillinger, herunder fysiske, psykiske og sociale lidelser
Beskrivelse
:
Omfattet af delaftale 1 er primært borgere på kanten af arbejdsmarkedet, der har behov for et virksomhedsrettet tilbud. Nogle af disse er borgere i risiko for langtidsledighed. Fysisk, psykisk og socialt udfordrede borgere kan også håndteres under denne delaftale i det omfang lidelse/diagnose ikke er så omfattende, at den står i vejen for at kunne varetage et job. Delaftale 1 rummer en graduering af borgerens individuelle behov for vejledning, og spænder således fra moderat til mere omfattende vejledning. Den faglige vurdering af borgerens konkrete individuelle behov danner grundlaget for indholdet af indsatsen.
Intern identifikator
:
Delaftale 1
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Yderligere klassificering
(
cpv
):
79611000
Jobsøgningstjenester,
85312300
Vejledning og rådgivning
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
15/08/2024
Varigheds slutdato
:
14/08/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kommunen har option på forlængelse af Rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
60 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
For underkriteriet ”pris” udregner Ordregiver Tilbudsgivers evalueringspris som summen af priserne for hver tilbudt ydelse (pris på ydelsen gange det forventede forbrug af ydelsen). Udregningen sker automatisk i tilbudslisten. Ved evaluering af underkriteriet ”pris” omregnes hver tilbudsgivers evalueringspris til point efter en lineær pointmodel, hvor laveste evalueringspris får 10 point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Besvarelse af case og Kompetencer / bemanding
Beskrivelse
:
Besvarelse af case: Besvarelse foretages med udgangspunkt i kravspecifikationen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Besvarelsen skal vise Ordregiver, hvordan Tilbudsgiver vil opfylde de opstillede mål og krav i kravspecifikationen. Ordregiver vægter følgende positivt i bedømmelsen af Tilbudsgivers case-besvarelse for case 1-3: • Tilbudsgiver demonstrerer via sin besvarelse, at Tilbudsgiver har forstået, hvordan denne skal arbejde med borgeren inden for delaftalen og kan tilbyde det mest hensigtsmæssige forløb for borgeren med et tydeligt beskæftigelsesrettet fokus, herunder hvordan der arbejdes med borgerens arbejdsevne. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser viden og forståelse for de problematikker, som omfattes af delaftalen og sandsynliggør en overholdelse af leveringstider for aftalte forløb samt opnåelse af de ønskede mål og resultater. I den forbindelse kan Tilbudsgiver foretage henvisning til dokumenterede effekter, som er opnået andre steder, og som viser, at der kan skabes positive effekter. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser, at Tilbudsgiver er fleksibel og er i stand til, når det kræves og er hensigtsmæssigt, at skifte indsats/forløb for borgeren uden omkostning for Ordregiver. Kompetencer / bemanding: Tilbudsgiver bedes sammen med sit tilbud indsende det udfyldte skema over kompetencer / bemanding, hvori Tilbudsgiver beskriver sine kompetencer / bemanding, herunder viden og erfaring direkte relateret til udførelse af opgaver under delaftalen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Beskrivelsen af kompetencer / bemanding bør målrettes den udbudte delaftale, dvs. at kompetencerne / bemandingen bør være relevant og nyttiggøres i forhold til løsningen af forløb under delaftalen. Ordregiver vægter følgende positivt under hver enkelt delaftale i bedømmelsen af Tilbudsgivers tilbudte kompetencer / bemanding: • Gældende for delaftale 1: Kompetencerne skal demonstrere relevant uddannelsesbaggrund, herunder kendskab til håndtering af borgere med udfordringer af fysisk eller psykisk karakter eller relevant erfaring, grundigt kendskab til ansættelsespraksis i virksomheder, det brede arbejdsmarked og de lokale rekrutteringsmuligheder og behov. Kompetencerne bør demonstrere kendskab til beskæftigelseslovgivningen og etablering af beskæftigelsesrettede foranstaltninger såsom praktik- og løntilskud, efteruddannelse, videreuddannelse mv. inden for området.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
1) Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. 2) Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. 3) Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. 4) Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0002
Titel
:
Delaftale 2: Ydelser til borgere med lidelser inden for autisme-spektret
Beskrivelse
:
Omfattet af delaftale 2 er borgere, der er diagnosticeret med autisme. Disse borgere har behov for et virksomhedsrettet tilbud, der tilrettelægges, så der er taget hensyn til borgerens særlige behov. Dette kræver specialiseret viden inden for autismespektret, herunder dobbeltdiagnosticeringer og psykoedukation. Delaftale 2 rummer en graduering af borgerens individuelle behov for vejledning, og spænder således fra let til moderat vejledning. Den faglige vurdering af borgerens konkrete individuelle behov danner grundlaget for indholdet af indsatsen.
Intern identifikator
:
Delaftale 2
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Yderligere klassificering
(
cpv
):
79611000
Jobsøgningstjenester,
85312300
Vejledning og rådgivning
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
15/08/2024
Varigheds slutdato
:
14/08/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kommunen har option på forlængelse af Rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
18 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
For underkriteriet ”pris” udregner Ordregiver Tilbudsgivers evalueringspris som summen af priserne for hver tilbudt ydelse (pris på ydelsen gange det forventede forbrug af ydelsen). Udregningen sker automatisk i tilbudslisten. Ved evaluering af underkriteriet ”pris” omregnes hver tilbudsgivers evalueringspris til point efter en lineær pointmodel, hvor laveste evalueringspris får 10 point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Besvarelse af case og Kompetencer / bemanding
Beskrivelse
:
Besvarelse af case: Besvarelse foretages med udgangspunkt i kravspecifikationen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Besvarelsen skal vise Ordregiver, hvordan Tilbudsgiver vil opfylde de opstillede mål og krav i kravspecifikationen. Ordregiver vægter følgende positivt i bedømmelsen af Tilbudsgivers case-besvarelse for case 1-3: • Tilbudsgiver demonstrerer via sin besvarelse, at Tilbudsgiver har forstået, hvordan denne skal arbejde med borgeren inden for delaftalen og kan tilbyde det mest hensigtsmæssige forløb for borgeren med et tydeligt beskæftigelsesrettet fokus, herunder hvordan der arbejdes med borgerens arbejdsevne. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser viden og forståelse for de problematikker, som omfattes af delaftalen og sandsynliggør en overholdelse af leveringstider for aftalte forløb samt opnåelse af de ønskede mål og resultater. I den forbindelse kan Tilbudsgiver foretage henvisning til dokumenterede effekter, som er opnået andre steder, og som viser, at der kan skabes positive effekter. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser, at Tilbudsgiver er fleksibel og er i stand til, når det kræves og er hensigtsmæssigt, at skifte indsats/forløb for borgeren uden omkostning for Ordregiver. Kompetencer / bemanding: Tilbudsgiver bedes sammen med sit tilbud indsende det udfyldte skema over kompetencer / bemanding, hvori Tilbudsgiver beskriver sine kompetencer / bemanding, herunder viden og erfaring direkte relateret til udførelse af opgaver under delaftalen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Beskrivelsen af kompetencer / bemanding bør målrettes den udbudte delaftale, dvs. at kompetencerne / bemandingen bør være relevant og nyttiggøres i forhold til løsningen af forløb under delaftalen. Ordregiver vægter følgende positivt under hver enkelt delaftale i bedømmelsen af Tilbudsgivers tilbudte kompetencer / bemanding: Gældende for delaftale 2: Kompetencerne skal demonstrere, at undervisning og vejledning af borgeren varetages af personer med de nødvendige beskæftigelsesfaglige, voksenpædagogiske og sundhedsfaglige erfaringer og kompetencer i forhold til borgere på delaftalen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
1) Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. 2) Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. 3) Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. 4) Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0003
Titel
:
Delaftale 3: Ydelser til borgere med lidelser inden for hjernerystelse/hjerneskade-spektret
Beskrivelse
:
Omfattet af delaftale 3 er borgere med lidelser inden for hjernerystelse- eller hjerneskadespektret. Disse borgere har behov for et virksomhedsrettet tilbud, der tilrettelægges, så der er taget hensyn til borgerens individuelle behov for arbejdsprøvning ude på en virksomhed. Den faglige vurdering af borgerens konkrete individuelle behov danner grundlaget for indholdet af indsatsen.
Intern identifikator
:
Delaftale 3
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Yderligere klassificering
(
cpv
):
79611000
Jobsøgningstjenester,
85312300
Vejledning og rådgivning
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
01/08/2024
Varigheds slutdato
:
31/07/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kommunen har option på forlængelse af Rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
For underkriteriet ”pris” udregner Ordregiver Tilbudsgivers evalueringspris som summen af priserne for hver tilbudt ydelse (pris på ydelsen gange det forventede forbrug af ydelsen). Udregningen sker automatisk i tilbudslisten. Ved evaluering af underkriteriet ”pris” omregnes hver tilbudsgivers evalueringspris til point efter en lineær pointmodel, hvor laveste evalueringspris får 10 point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Besvarelse af case og Kompetencer / bemanding
Beskrivelse
:
Besvarelse af case: Besvarelse foretages med udgangspunkt i kravspecifikationen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Besvarelsen skal vise Ordregiver, hvordan Tilbudsgiver vil opfylde de opstillede mål og krav i kravspecifikationen. Ordregiver vægter følgende positivt i bedømmelsen af Tilbudsgivers case-besvarelse for case 1-3: • Tilbudsgiver demonstrerer via sin besvarelse, at Tilbudsgiver har forstået, hvordan denne skal arbejde med borgeren inden for delaftalen og kan tilbyde det mest hensigtsmæssige forløb for borgeren med et tydeligt beskæftigelsesrettet fokus, herunder hvordan der arbejdes med borgerens arbejdsevne. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser viden og forståelse for de problematikker, som omfattes af delaftalen og sandsynliggør en overholdelse af leveringstider for aftalte forløb samt opnåelse af de ønskede mål og resultater. I den forbindelse kan Tilbudsgiver foretage henvisning til dokumenterede effekter, som er opnået andre steder, og som viser, at der kan skabes positive effekter. • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser, at Tilbudsgiver er fleksibel og er i stand til, når det kræves og er hensigtsmæssigt, at skifte indsats/forløb for borgeren uden omkostning for Ordregiver. Kompetencer / bemanding: Tilbudsgiver bedes sammen med sit tilbud indsende det udfyldte skema over kompetencer / bemanding, hvori Tilbudsgiver beskriver sine kompetencer / bemanding, herunder viden og erfaring direkte relateret til udførelse af opgaver under delaftalen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Beskrivelsen af kompetencer / bemanding bør målrettes den udbudte delaftale, dvs. at kompetencerne / bemandingen bør være relevant og nyttiggøres i forhold til løsningen af forløb under delaftalen. Ordregiver vægter følgende positivt under hver enkelt delaftale i bedømmelsen af Tilbudsgivers tilbudte kompetencer / bemanding: Gældende for delaftale 3: Kompetencerne skal demonstrere, at undervisning og vejledning af borgeren varetages af personer med de nødvendige beskæftigelsesfaglige, voksenpædagogiske og sundhedsfaglige erfaringer og kompetencer i forhold til borgere på delaftalen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
1) Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. 2) Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. 3) Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. 4) Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
5.1.
Delkontrakt
:
LOT-0004
Titel
:
Delaftale 4: Ydelser til borgere, der skal have udarbejdet funktionsevnebeskrivelser, herunder funktionsevnebeskrivelser der skal udarbejdes i borgers hjem
Beskrivelse
:
Omfattet af delaftale 4 er borgere, hvor det er usikkert, om der er udviklingsmuligheder i forhold til arbejdsmarkedet, og hvor der derfor er behov for at få udarbejdet en funktionsevnebeskrivelse. Funktionsbeskrivelsen skal kortlægge borgerens ressourcer og begrænsninger i hverdagen inden for forskellige funktionsområder primært i eget hjem, herunder i særdeleshed, hvordan fysiske, psykiske, kognitive og/eller sociale udfordringer påvirker det daglige funktionsniveau og herigennem arbejdsevnen. Funktionsevnebeskrivelsen udføres med deltagelse af en uddannet ergo- eller fysioterapeut og indeholder desuden en vurdering af mulige tiltag eksempelvis hjælpemidler eller skånehensyn, som kan forbedre borgerens funktionsniveau. Funktionsevnebeskrivelsen skal kunne anvendes til forelæggelse i Kommunens rehabiliterende team.
Intern identifikator
:
Delaftale 4
5.1.1.
Formål
Kontraktens art
:
Tjenesteydelser
Primær klassificering
(
cpv
):
85300000
Sociale foranstaltninger og hermed beslægtet virksomhed
Yderligere klassificering
(
cpv
):
79611000
Jobsøgningstjenester,
85312300
Vejledning og rådgivning
5.1.2.
Udførelsessted
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato
:
15/08/2024
Varigheds slutdato
:
14/08/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser
:
2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her
:
Kommunen har option på forlængelse af Rammeaftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår.
5.1.5.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms
:
3 000 000,00
DKK
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
:
Type
:
Pris
Navn
:
Pris
Beskrivelse
:
For underkriteriet ”pris” udregner Ordregiver Tilbudsgivers evalueringspris som summen af priserne for hver tilbudt ydelse (pris på ydelsen gange det forventede forbrug af ydelsen). Udregningen sker automatisk i tilbudslisten. Ved evaluering af underkriteriet ”pris” omregnes hver tilbudsgivers evalueringspris til point efter en lineær pointmodel, hvor laveste evalueringspris får 10 point.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
60
Kriterium
:
Type
:
Kvalitet
Navn
:
Besvarelse af case og Kompetencer / bemanding
Beskrivelse
:
Besvarelse af case: Besvarelse foretages med udgangspunkt i kravspecifikationen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Besvarelsen skal vise Ordregiver, hvordan Tilbudsgiver vil opfylde de opstillede mål og krav i kravspecifikationen. Ordregiver vægter følgende positivt i bedømmelsen af Tilbudsgivers case-besvarelse for case 4: • Tilbudsgiver demonstrerer ved sin besvarelse en fremgangsmåde og metode, der viser viden og forståelse for de borgere, som omfattes af delaftalen og sandsynliggør en overholdelse af leveringstider for aftalt produkt samt opnåelse af, at produktet kan anvendes til forelæggelse for Kommunens rehabiliteringsteam. Kompetencer / bemanding: Tilbudsgiver bedes sammen med sit tilbud indsende det udfyldte skema over kompetencer / bemanding, hvori Tilbudsgiver beskriver sine kompetencer / bemanding, herunder viden og erfaring direkte relateret til udførelse af opgaver under delaftalen. Tilbudsgiver tager kun udgangspunkt i den delaftale, som denne er prækvalificeret til at byde på. Beskrivelsen af kompetencer / bemanding bør målrettes den udbudte delaftale, dvs. at kompetencerne / bemandingen bør være relevant og nyttiggøres i forhold til løsningen af forløb under delaftalen. Ordregiver vægter følgende positivt under hver enkelt delaftale i bedømmelsen af Tilbudsgivers tilbudte kompetencer / bemanding: Gældende for alle delaftale 4: Kompetencerne skal demonstrere, at udarbejdelse af funktionsevnebeskrivelser varetages af personer med de nødvendige sundhedsfaglige uddannelser, erfaringer og kompetencer i forhold til borgere på delaftalen.
Vægtning (procentdel, præcis)
:
40
5.1.12.
Udbudsvilkår
Oplysninger om undersøgelsesfrister
:
1) Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden for 20 kalenderdage. Dette er regnet fra dagen efter ordregivers afsendelse af underretning om prækvalifikation. 2) Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal indgives 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. 3) Klager over indgåelse af rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. 4) Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrence omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
:
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
:
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion
:
nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager
:
Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der udfører betalingen
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
TED eSender
:
Mercell Holding ASA
6.
Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne meddelelse
:
81 000 000,00
DKK
Rammeaftalernes maksimumværdi i denne procedure
:
120 000 000,00
DKK
Rammeaftalens omtrentlige værdi
:
81 000 000,00
DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0001
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
120 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
60 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Wattar Gruppen, Kognitivt Psykolog Center A/S
Officielt navn
:
Wattar Gruppen, Kognitivt Psykolog Center A/S
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
716081-2023
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0001
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2023/10_1.1
Titel
:
Rammeaftale for levering af beskæftigelsesrettede forløb, delaftale 1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
11/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Identifikator for kontrakten
:
2023/10_1.2
Titel
:
Rammeaftale for levering af beskæftigelsesrettede forløb, delaftale 1
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
6.1.3.
Ikke-vindende tilbudsgivere
:
Officielt navn
:
Tuwano ApS
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de anmodninger om en undersøgelse, som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
5
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0002
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
120 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
18 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Job & Råd ApS (konsortium)
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
716081-2023
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0002
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2023/10_2
Titel
:
Rammeaftale for levering af beskæftigelsesrettede forløb, delaftale 2
Dato for indgåelse af kontrakten
:
08/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de anmodninger om en undersøgelse, som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0003
Vinder udvælgelse status
:
Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet.
Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
:
Andet
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de anmodninger om en undersøgelse, som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
2
6.1.
Resultat delkontrakt-ID
:
LOT-0004
Vinder udvælgelse status
:
Der er udvalgt mindst én vinder.
Rammeaftale
:
Den maksimale værdi for rammeaftalen
:
120 000 000,00
DKK
Revurderet værdi af rammeaftalen
:
3 000 000,00
DKK
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
:
Officielt navn
:
Tuwano ApS
Tilbud
:
Tilbud – Identifikator
:
716081-2023
Identifikator for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter
:
LOT-0004
Kontraktoplysninger:
Identifikator for kontrakten
:
2023/10_4
Titel
:
Rammeaftale for levering af beskæftigelsesrettede forløb, delaftale 4
Dato for indgåelse af kontrakten
:
09/07/2024
Kontrakten tildeles som led i en rammeaftale
:
ja
Organisation, der undertegner kontrakten
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
6.1.4.
Statistiske oplysninger
:
Resumé af de anmodninger om en undersøgelse, som køberen har modtaget
Antal klagere
:
0
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
Type modtagne indgivelser
:
Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
:
3
8.
Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn
:
Lyngby-Taarbæk Kommune
Registreringsnummer
:
ORG-11 71 53 11
Postadresse
:
Lyngby Torv 17
By
:
Kgs. Lyngby
Postnummer
:
2800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Lene Kildegaard Graversen
Telefon
:
21733937
Denne organisations roller
:
Køber
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der undertegner kontrakten
Organisation, hvis budget anvendes til at betale for kontrakten
Organisation, der udfører betalingen
8.1.
ORG-0002
Officielt navn
:
Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer
:
ORG-37795526
Postadresse
:
Toldboden 2
By
:
Viborg
Postnummer
:
8800
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Vestjylland
(
DK041
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Klagenævnet for Udbud
Telefon
:
+45 72405600
Denne organisations roller
:
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer
:
ORG-10294819
Postadresse
:
Carl Jacobsens Vej 35
By
:
Valby
Postnummer
:
2500
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Kontaktpunkt
:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Telefon
:
+45 41715000
Denne organisations roller
:
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn
:
Wattar Gruppen, Kognitivt Psykolog Center A/S
Registreringsnummer
:
29832609
By
:
København K
Postnummer
:
1057
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Byen København
(
DK011
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
51560789
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0001
8.1.
ORG-0005
Officielt navn
:
Tuwano ApS
Registreringsnummer
:
35380701
By
:
Taastrup
Postnummer
:
2630
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
29488701
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0004
8.1.
ORG-0006
Officielt navn
:
Job & Råd ApS (konsortium)
Registreringsnummer
:
29633320
By
:
Ballerup
Postnummer
:
2750
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Københavns omegn
(
DK012
)
Land
:
Danmark
Telefon
:
60137033
Denne organisations roller
:
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter
:
LOT-0002
8.1.
ORG-0007
Officielt navn
:
Mercell Holding ASA
Registreringsnummer
:
980921565
Postadresse
:
Askekroken 11
By
:
Oslo
Postnummer
:
0277
Landespecifik underafdeling (NUTS)
:
Oslo
(
NO081
)
Land
:
Norge
Kontaktpunkt
:
eSender
Telefon
:
+47 21018800
Fax
:
+47 21018801
Denne organisations roller
:
TED eSender
11.
Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1.
Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen
:
4515ffdf-6d03-4da8-9366-dbe2409da101
-
01
Formulartype
:
Resultater
Bekendtgørelsestype
:
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning
Bekendtgørelsessubtype
:
33
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
:
12/07/2024
08:48:10 (UTC)
Dato for afsendelse af bekendtgørelse (eSender)
:
12/07/2024
08:59:33 (UTC)
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
:
dansk
11.2.
Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer
:
421894-2024
EUT-S-nummer
:
136/2024
Offentliggørelsesdato
:
15/07/2024