1. 
  Køber 
 
 
  
   
   1.1.  
  
 
   
   Køber 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Aarhus Kommune 
  
 
   
   Køberens retlige status
   : 
   Regional myndighed 
  
 
   
   Den ordregivende myndigheds aktiviteter
   : 
   Generelle offentlige tjenesteydelser 
  
 
   
 
   2. 
  Procedure 
 
 
  
   
   2.1.  
  
 
   
   Procedure 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af drift af Bøgeskovhus i Aarhus Kommune 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Aarhus Kommune genudbyder driften af Bøgeskovhus. Udbuddet omfatter følgende: Drift af plejehjem med 70 plejeboliger Pleje og praktisk hjælp i ældreboligerne på Bøgeskovhus Drift af café/lokalcenter på Bøgeskovhus Udover de nævnte opgaver skal leverandøren deltage i et samarbejde med Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune. Udbuddet gennemføres efter reglerne i udbudslovens afsnit III (light regimet) og vil blive gennemført som et offentligt udbud med forhandling. Aarhus Kommune ønsker bred konkurrence og er åben for nye tilgange til driften af Bøgeskovhus. Derfor udbyder Aarhus Kommune driften af Bøgeskovhus med krav om, at lovgivningen overholdes, og at alle indsatser skal leveres i overensstemmelse med den for opgaven relevante lovgivnings formål og hensigt. Derudover er der krav, om at al borgerrelateret kommunikation samt dokumentation vedrørende borgerne og leverede indsatser, herunder dokumentation af medicin, skal foregå i omsorgsjournalsystemet Cura. Aarhus Kommune stiller systemet til rådighed. Med udgangspunkt i en åbenhed overfor nye tilgange til driften, vil der i udbudsmaterialet være forskellige cases og opgaver, hvor tilbudsgiver skal byde ind med beskrivelser af, hvilke tilgange tilbudsgiver har til opgaverne, værdier og hvordan tilbudsgiver vil drifte Bøgeskovhus. <br> 
  
 
   
   Identifikator for proceduren
   : 
   3b0376c4-ef54-45c6-bf43-8d718cdeb8b1 
  
 
   
   Tidligere bekendtgørelse
   : 
   00134684-2024 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   176476 
  
 
   
   Type af procedure
   : 
   Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse 
  
 
   
    
    2.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    85000000
     
    Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger 
   
 
    
   
    
    2.1.4.  
   
 
    
    Generelle oplysninger 
   
 
    
    Yderligere oplysninger
    : 
    Som følge af indkomne spørgsmål, er vi blevet opmærksomme på, at der er områder i udbudsmaterialet, der skal ændres og præciseres. Vi har derfor besluttet at annullere udbuddet. Dette giver os mulighed for at revidere og opdatere udbudsmaterialet indenfor udbudslovens rammer. Vi beklager den ulejlighed, dette måtte medføre, og vi forventer at udsende nyt udbud med de nødvendige justeringer snarest muligt. 
   
 
    
    Retsgrundlag
    :  
   
 
    
    Direktiv 2014/24/EU 
   
 
    
   
 
   5. 
  Delkontrakt 
 
 
  
   
   5.1.  
  
 
   
   Delkontrakt
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Titel
   : 
   Udbud af drift af Bøgeskovhus i Aarhus Kommune 
  
 
   
   Beskrivelse
   : 
   Aarhus Kommune genudbyder driften af Bøgeskovhus. Udbuddet omfatter følgende: Drift af plejehjem med 70 plejeboliger Pleje og praktisk hjælp i ældreboligerne på Bøgeskovhus Drift af café/lokalcenter på Bøgeskovhus Udover de nævnte opgaver skal leverandøren deltage i et samarbejde med Sundhed og Omsorg i Aarhus Kommune. Udbuddet gennemføres efter reglerne i udbudslovens afsnit III (light regimet) og vil blive gennemført som et offentligt udbud med forhandling. Aarhus Kommune ønsker bred konkurrence og er åben for nye tilgange til driften af Bøgeskovhus. Derfor udbyder Aarhus Kommune driften af Bøgeskovhus med krav om, at lovgivningen overholdes, og at alle indsatser skal leveres i overensstemmelse med den for opgaven relevante lovgivnings formål og hensigt. Derudover er der krav, om at al borgerrelateret kommunikation samt dokumentation vedrørende borgerne og leverede indsatser, herunder dokumentation af medicin, skal foregå i omsorgsjournalsystemet Cura. Aarhus Kommune stiller systemet til rådighed. Med udgangspunkt i en åbenhed overfor nye tilgange til driften, vil der i udbudsmaterialet være forskellige cases og opgaver, hvor tilbudsgiver skal byde ind med beskrivelser af, hvilke tilgange tilbudsgiver har til opgaverne, værdier og hvordan tilbudsgiver vil drifte Bøgeskovhus. <br> 
  
 
   
   Intern identifikator
   : 
   176476 
  
 
   
    
    5.1.1.  
   
 
    
    Formål 
   
 
    
    Kontraktens art
    : 
    Tjenesteydelser 
   
 
    
    Primær klassificering
     
    (
    cpv
    ): 
    85000000
     
    Sundhedsvæsen og sociale foranstaltninger 
   
 
    
   
    
    5.1.2.  
   
 
    
    Udførelsessted 
   
 
    
    Landespecifik underafdeling (NUTS)
    : 
    Østjylland
     
    (
    DK042
    ) 
   
 
    
    Land
    : 
    Danmark 
   
 
    
   
    
    5.1.5.  
   
 
    
    Værdi 
   
 
    
    Anslået værdi eksklusiv moms
    : 
    504 000 000,00
     
    DKK 
   
 
    
   
    
    5.1.10.  
   
 
    
    Tildelingskriterier 
   
 
    
    Kriterium
    :  
     
     Type
     : 
     Pris 
    
 
     
     Beskrivelse
     : 
     Pris 
    
 
     
     Vægtning (procentdel, præcis)
     : 
     100 
    
 
     
    
   
    
    5.1.12.  
   
 
    
    Udbudsvilkår 
   
 
    
    Oplysninger om undersøgelsesfrister
    : 
    Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens §§ 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelings beslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og §§ 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen. Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. 
   
 
    
   
    
    5.1.16.  
   
 
    
    Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang 
   
 
    
    Organisation med ansvar for klager
    : 
    Klagenævnet for Udbud 
   
 
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
    : 
    Konkurrence- og forbrugerstyrelsen 
   
 
    
   
 
   6. 
  Resultater 
 
 
  
   
   6.1.  
  
 
   
   Resultat delkontrakt-ID
   : 
   LOT-0000 
  
 
   
   Der er ikke udvalgt en vinder, og konkurrencen er afsluttet. 
  
 
   
   Begrundelsen for ikke at udvælge en vinder
   : 
   Andet 
  
 
   
 
   8. 
  Organisationer 
 
 
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0001 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Aarhus Kommune 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   55133018 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Rådhuspladsen 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Aarhus C 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8000 
  
 
   
   Landespecifik underafdeling (NUTS)
   : 
   Østjylland
    
   (
   DK042
   ) 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   Kontaktpunkt
   : 
   Jakob Nielsen 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 89402000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Køber 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0002 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Klagenævnet for Udbud 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   37795526 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Nævnenes Hus, Toldboden 2
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Viborg 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   8800 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 72405600 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation med ansvar for klager 
   
 
    
   
  
   
   8.1.  
  
 
   
   ORG-0003 
  
 
   
   Officielt navn
   : 
   Konkurrence- og forbrugerstyrelsen 
  
 
   
   Registreringsnummer
   : 
   10294819 
  
 
   
   Postadresse
   : 
   Carl Jacobsens Vej 35
    
   
    
    
  
 
   
   By
   : 
   Valby 
  
 
   
   Postnummer
   : 
   2500 
  
 
   
   Land
   : 
   Danmark 
  
 
   
   
   Telefon
   : 
   +45 41715000 
  
 
   
   
   Denne organisations roller
   :  
    
    Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne 
   
 
    
   
 
   11. 
  Oplysninger om bekendtgørelsen 
 
 
  
   
   11.1.  
  
 
   
   Oplysninger om bekendtgørelsen 
  
 
   
   Identifikator for bekendtgørelsen
   : 
   715ae95e-a0d1-4905-b51c-e64a159122b9
    
   - 
   01 
  
 
   
   Formulartype
   : 
   Resultater 
  
 
   
   Bekendtgørelsestype
   : 
   Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – den lempelige ordning 
  
 
   
   Afsendelsesdato for bekendtgørelsen
   : 
   05/04/2024
    
   12:00:00 (UTC+1) 
  
 
   
   Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på
   : 
   dansk 
  
 
   
  
   
   11.2.  
  
 
   
   Oplysninger om offentliggørelsen 
  
 
   
   Bekendtgørelsesnummer
   : 
   206417-2024 
  
 
   
   EUT-S-nummer
   : 
   70/2024 
  
 
   
   Offentliggørelsesdato
   : 
   09/04/2024