23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 238-747666
Offentliggjort
11.12.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Hovedstaden

Udbud af Kliniske Mammografiundersøgelser


Region Hovedstaden

Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Anna Lazareva
E-mail: anastasia.lazareva@regionh.dk
Telefon: +45 21307931
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Kliniske Mammografiundersøgelser

Sagsnr.: 22068104
II.1.2) Hoved-CPV-kode
85150000 Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende kontrakt indgås på baggrund af Sundhedslovens § 75 stk. 2.

Kontakten indeholder mammaradiologiske undersøgelser, som er rettet mod patienter henvist fra egen læge til Afdeling for Brystundersøgelser på Gentofte Hospital med symptomer tilhørende DBCG’s (Danish Breast Cancer Group) prioriteringsgruppe 1, 2 samt kontrolpatienter.

Den samlede maksimumværdi af køb på rammeaftalen over 5 år er DKK 250 mio. ex moms.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 144 125 800.00 DKK / Højeste bud: 172 140 500.00 DKK taget i betragtning
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85110000 Hospitalsvirksomhed og hermed beslægtet virksomhed
85150000 Tjenester i forbindelse med billeddiagnostik
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Hovedstaden udbyder mammaradiologiske undersøgelser af DBCG’s (Danish Breast Cancer Group) prioriteringsgruppe 1, 2 samt kontrolpatienter.

Region Hovedstaden forventer årligt at henvise ca. 17.000 nyhenviste patienter svarende til en forventelig mængde på ca. 1400 patienter pr. måned. Region Hovedstaden forventer at Afd. for Brystundersøgelser i år 2024 og frem i nogen grad hjemtager patienter.

En Tilbudsgiver skal mindst kunne tage 700 nyhenviste patienter pr. måned.

Såfremt en Tilbudsgiver ikke kan opfylde mindstekravet, kan denne overveje at indgå i et konsortium med andre Tilbudsgivere.

Kontrakten i Udbuddet indeholder følgende væsentlige frister:

For DBCG’s prioriteringsgruppe 1:

- undersøgelsen bør foretages hos Tilbudsgiveren inden 5 kalenderdage, og skal foretages minimum inden for 14 kalenderdage fra patienten bliver henvist til hospitalet.

For DBCG’s Patientgruppe 2:

- at patienter, der henvises til udredning hos Tilbudsgiveren skal udredes indenfor én måned fra det tidspunkt, henvisende enhed modtog henvisningen, jf. Sundhedsloven §82B.

- at patienter, der henvises til behandling hos Tilbudsgiveren skal behandles indenfor én måned efter den dato, hvor henvisende enhed, modtog henvisning eller fra det tidspunkt, hvor patienten er udredt, jf. Sundhedslovens §87.

For Kontrolpatienter (Under DBCG’s Patientgruppe 3):

- kontrolpatienter udredes efter aftale med Afd. for brystundersøgelser på Gentofte Hospital. Tilbudsgiver skal overholde tiderne jf. den specifikke aftale.

Kontrakten, der vil blive indgået på baggrund af dette udbud, agtes indgået med forventeligt 2-3 Tilbudsgivere. Ordregiver agter således at indgå parallelle rammeaftaler med de 2-3 Tilbudsgivere, der afgiver de bedste tilbud i henhold til tildelingskriteriet laveste pris.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kontrakten indeholder en option på forlængelse af kontraktperioden på op til 3 x 12 måneder.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Procedureform
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.10) Angivelse af de nationale regler, der er gældende for udbuddet:
IV.1.11) Tildelingsprocedurens hovedtræk:

Tildelingskriteriet er det for Ordregiver økonomisk mest fordelagtige tilbud vurderet efter kriteriet: Laveste pris

IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2023/S 176-551667
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af Kliniske Mammografiundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/12/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Capio A/S
CVR-nummer: 27506909
Postadresse: Hans Bekkevolds Allé 2B
By: Hellerup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2900
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 144 125 800.00 DKK / Højeste bud: 172 140 500.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af Kliniske Mammografiundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/12/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Progardia Mamma ApS
CVR-nummer: 42717878
Postadresse: Teglgårdsparken 118
By: Middelfart
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 5500
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 144 125 800.00 DKK / Højeste bud: 172 140 500.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af Kliniske Mammografiundersøgelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/12/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 3
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Aleris A/S
CVR-nummer: 71017516
Postadresse: Gyngemose Parkvej 66
By: Søborg
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2860
Land: Danmark
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 144 125 800.00 DKK / Højeste bud: 172 140 500.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

De frivillige udelukkelsesgrunde i ESPD finder anvendelse på dette udbud.

Ordregiver tager forbehold om at gå i forhandling jf. nærmere i Udbudsbetingelserne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Tildeling af rammeaftale: 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
06/12/2023

Send til en kollega

0.094