23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
16.11.2023
Udbudstype
Andre

Udbyder

Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

Sygeplejeartikler (2024) Genudbud


Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S

1.  Køber
1.1  Køber
Officielt navn :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Køberens retlige status :  Offentlig virksomhed
Den ordregivende myndigheds aktiviteter :  Økonomiske anliggender
2.  Procedure
2.1  Procedure
Titel :  Sygeplejeartikler (2024) Genudbud
Beskrivelse :  SKI genudbyder rammeaftale 50.95 vedrørende sygeplejeartikler. Det udbudte sortiment omfatter følgende hovedproduktgrupper: • Diverse sygeplejeartikler • Instrumenter • Sprøjter og kanyler • Sårbehandling • Undersøgelsesartikler • Urologi • Værnemidler Under hver hovedproduktgruppe findes endvidere produkt-, underprodukt- og detailgrupper. Rammeaftalen vil være forpligtende for kunder, som tilslutter sig aftalen. For hver enkelt kunde er der mulighed for at vælge hvilken hovedproduktgruppe og produktgruppe de ønsker af forpligte sig til. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen fremgår af udbudsmaterialet.
Identifikator for proceduren :  d2febc0f-871f-449b-bf83-04ca1ec92526
Tidligere bekendtgørelse :  673754-2023
Intern identifikator :  50.95
Type af procedure :  Åben
Proceduren er en hasteprocedure :  No
2.1.1  Formål
Kontraktens art :  Varer
Primær klassificering ( cpv ):  33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Yderligere klassificering ( cpv ):  18424000 Handsker
Yderligere klassificering ( cpv ):  18424300 Engangshandsker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33140000 Medicinske forbrugsmaterialer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141000 Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141100 Forbindsstoffer; clips, suturer, ligaturer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141111 Selvklæbende forbindinger
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141112 Plastre
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141113 Bandager
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141114 Gaze til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141115 Vat til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141116 Forbindinger i pakker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141117 Vat
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141118 Gazeviskere
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141119 Kompresser
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141121 Kirurgiske suturer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141123 Affaldsbeholdere til skarpe genstande
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141124 Anordninger til sikker bortskaffelse af skarpe og spidse instrumenter/genstande
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141200 Katetre
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141220 Kanyler
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141240 Katetertilbehør
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141300 Udstyr til venepunktur og blodprøvetagning
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141310 Sprøjter
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141320 Nåle til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141411 Skalpeller og klinger
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141615 Urinposer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141620 Medicinske procedure- og samlepakker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141641 Sonder
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141900 Blodlancetter
Yderligere klassificering ( cpv ):  33171210 Genoplivningsmaske
Yderligere klassificering ( cpv ):  33191100 Sterilisationsapparat
Yderligere klassificering ( cpv ):  33194100 Udstyr og instrumenter til infusion
Yderligere klassificering ( cpv ):  79632000 Uddannelse af personale
2.1.2  Udførelsessted
Land :  Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :  Hovedudførelsessted Danmark
2.1.3  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  583,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  733,000,000 DKK
2.1.4  Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger :  • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. ESPD er desuden et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen anført i “Udvælgelseskriterier”. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136, og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Ad afsnit 2.1.3 Værdi: Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er baseret på: - Rammeaftalen er forpligtende og omfatter kunder, der på forhånd er tilsluttet. - 96 kommuner har tilsluttet sig aftalen samt tre øvrige kunder, som ifm. tilslutningen har oplyst deres forventede forbrug. - Markedet for sygeplejeartikler er i fortsat vækst ikke mindst grundet den demografiske udvikling og en presset sundhedssektor. Der er intet der tyder på, at især kommunerne kommer til at indkøbe mindre. Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: - Såfremt, den demografiske udvikling, særligt for kommunerne, er højere end forventet, giver det i endnu højere grad anledning til en forøgelse af flere ældre kombineret med, at flere ældre borgere fortsætter med at bo i eget hjem, og i den forbindelse visiteres flere borger til hjemmehjælp, herunder sygepleje, hvilket medfører, at der må indregnes en risiko ind i værdien for det maksimale beløb. - Såfremt, at borgere yderligere sendes tidligere hjem fra sygehusene samt øget brug af akutteams i kommunerne, hvilket medfører at kommunerne fremover skal varetage flere opgaver i relation til sygepleje, vurderes det at dette forhold, alt andet lige, må indregnes som en risiko i relation til værdien af det maksimale beløb. - Prisudvikling, herunder inflation: Såfremt, den generelle inflation og lønudvikling bliver markant højere end indregnet i den anslåede værdi, udgør dette en risiko for, at det forventede forbrug på aftalen kan blive højere end forventet, hvilket er indregnet i værdien for den maksimale værdi. Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - Sprog: Tilbud skal være på dansk, men fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan accepteres. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5.
Retsgrundlag :
Direktiv 2014/24/EU
2.1.6  Grunde til udelukkelse
En situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret :  Er den økonomiske aktør i en situation, som svarer til konkurs i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national ret?
Konkurs :  Er den økonomiske aktør gået konkurs?
Korruption :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for bestikkelse ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 3 i konventionen om bekæmpelse af bestikkelse, som involverer tjenestemænd ved De Europæiske Fællesskaber eller i Den Europæiske Unions medlemsstater (EFT C 195 af 25.6.1997, s. 1), og i artikel 2, stk. 1, i Rådets rammeafgørelse 2003/568/RIA af 22. juli 2003 om bekæmpelse af bestikkelse i den private sektor (EUT L 192 af 31.7.2003, s. 54). Denne udelukkelsesgrund omfatter også bestikkelse som defineret i den nationale ret gældende for den ordregivende myndighed (den ordregivende enhed) eller den økonomiske aktør.
Tvangsakkord uden for konkurs :  Er den økonomiske aktør under tvangsakkord uden for konkurs?
Deltagelse i en kriminel organisation :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for deltagelse i en kriminel organisation ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Rådets rammeafgørelse 2008/841/RIA af 24. oktober 2008 om bekæmpelse af organiseret kriminalitet (EUT L 300 af 11.11.2008, s. 42).
Hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for hvidvaskning af penge eller finansiering af terrorisme ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 1 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2005/60/EF af 26. oktober 2005 om forebyggende foranstaltninger mod anvendelse af det finansielle system til hvidvaskning af penge og finansiering af terrorisme (EUT L 309 af 25.11.2005, s. 15).
Svig :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for svig ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som omhandlet i artikel 1 i konventionen om beskyttelse af De Europæiske Fællesskabers finansielle interesser (EFT C 316 af 27.11.1995, s. 48).
Børnearbejde og andre former for menneskehandel :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for børnearbejde og andre former for menneskehandel ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i artikel 2 i Europa-Parlamentets og Rådets direktiv 2011/36/EU af 5. april 2011 om forebyggelse og bekæmpelse af menneskehandel og beskyttelse af ofrene herfor, og om erstatning af Rådets rammeafgørelse 2002/629/RIA (EUT L 101 af 15.4.2011, s. 1).
Insolvens :  Er den økonomiske aktør under insolvens- eller likvidationsbehandling?
Aktiver, der administreres af en kurator :  Administreres den økonomiske aktørs aktiver af en kurator eller af retten?
Har afgivet urigtige oplysninger eller tilbageholdt oplysninger, som ikke var i stand til at fremlægge de krævede dokumenter og indhentet fortrolige oplysninger i forbindelse med denne procedure :  Har den økonomiske aktør befundet sig i en af følgende situationer: a) Denne har afgivet groft urigtige oplysninger ved meddelelsen af de oplysninger, der kræves til verifikation af, at der ikke er grundlag for udelukkelse, eller af at udvælgelseskriterierne er opfyldt, b) Denne har tilbageholdt sådanne oplysninger, c) Denne har været ude af stand til straks at fremsende den supplerende dokumentation, som en ordregivende myndighed eller en ordregivende enhed anmoder om, og d) Denne har uretmæssigt påvirket den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds beslutningsproces, indhentet fortrolige oplysninger, der kan give denne uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller uagtsomt givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger vedrørende udelukkelse, udvælgelse eller tildeling?
Interessekonflikt som følge af deltagelse i udbudsproceduren :  Er den økonomiske aktør opmærksom på en interessekonflikt, jf. national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne, som følge af sin deltagelse i udbudsproceduren?
Direkte eller indirekte involvering i forberedelsen af denne udbudsprocedure :  Har den økonomiske aktør eller en virksomhed, der er knyttet til den økonomiske aktør, rådgivet den ordregivende myndighed eller den ordregivende enhed eller på anden måde været involveret i forberedelsen af udbudsproceduren?
Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet :  Har den økonomiske aktør i forbindelse med udøvelsen af erhvervet gjort sig skyldig i alvorlige forsømmelser? Hvis det er relevant, se definitioner i national ret, den relevante meddelelse eller udbudsdokumenterne.
Betaling af socialsikringsbidrag :  Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af bidrag til sociale sikringsordninger både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Erhvervsvirksomheden er indstillet :  Er den økonomiske aktørs erhvervsvirksomhed blevet indstillet?
Betaling af skatter og afgifter :  Har den økonomiske aktør tilsidesat sine forpligtelser vedrørende betaling af skatter og afgifter både i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, og i den ordregivende myndigheds eller den ordregivende enheds medlemsstat, hvis denne er en anden end etableringslandet?
Terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet :  Er den økonomiske aktør selv eller en person, der tilhører den økonomiske aktørs administrations-, ledelses- eller tilsynsorgan eller har beføjelse til at repræsentere eller kontrollere eller til at træffe beslutninger heri, ved en endelig dom blevet dømt for terrorhandlinger eller strafbare handlinger med forbindelse til terroraktivitet ved en dom afsagt for højst fem år siden, eller hvori en udelukkelsesperiode fastsat direkte i dommen fortsat finder anvendelse? Som defineret i henholdsvis artikel 1 og 3 i Rådets rammeafgørelse 2002/475/RIA af 13. juni 2002 om bekæmpelse af terrorisme (EFT L 164 af 22.6.2002, s. 3). Denne udelukkelsesgrund omfatter også anstiftelse, medvirken og forsøg på at begå sådanne handlinger som omhandlet i nævnte rammeafgørelses artikel 4.
5.  Delkontrakt
5.1  Delkontrakt :  LOT-0000
Titel :  Sygeplejeartikler (2024) Genudbud
Beskrivelse :  SKI genudbyder rammeaftale 50.95 vedrørende sygeplejeartikler. Det udbudte sortiment omfatter følgende hovedproduktgrupper: • Diverse sygeplejeartikler • Instrumenter • Sprøjter og kanyler • Sårbehandling • Undersøgelsesartikler • Urologi • Værnemidler Under hver hovedproduktgruppe findes endvidere produkt-, underprodukt- og detailgrupper. Rammeaftalen vil være forpligtende for kunder, som tilslutter sig aftalen. For hver enkelt kunde er der mulighed for at vælge hvilken hovedproduktgruppe og produktgruppe de ønsker af forpligte sig til. Nærmere oplysninger om kundegruppen og udstrækningen af forpligtelsen fremgår af udbudsmaterialet.
Intern identifikator :  50.95
5.1.1  Formål
Kontraktens art :  Varer
Primær klassificering ( cpv ):  33000000 Medicinsk udstyr, lægemidler og produkter til personlig pleje
Yderligere klassificering ( cpv ):  18424000 Handsker
Yderligere klassificering ( cpv ):  18424300 Engangshandsker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33140000 Medicinske forbrugsmaterialer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141000 Medicinske forbrugsvarer af ikke-kemisk natur til engangsbrug og hæmatologiske forbrugsvarer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141100 Forbindsstoffer; clips, suturer, ligaturer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141111 Selvklæbende forbindinger
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141112 Plastre
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141113 Bandager
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141114 Gaze til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141115 Vat til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141116 Forbindinger i pakker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141117 Vat
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141118 Gazeviskere
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141119 Kompresser
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141121 Kirurgiske suturer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141123 Affaldsbeholdere til skarpe genstande
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141124 Anordninger til sikker bortskaffelse af skarpe og spidse instrumenter/genstande
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141200 Katetre
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141220 Kanyler
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141240 Katetertilbehør
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141300 Udstyr til venepunktur og blodprøvetagning
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141310 Sprøjter
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141320 Nåle til medicinsk brug
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141411 Skalpeller og klinger
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141615 Urinposer
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141620 Medicinske procedure- og samlepakker
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141641 Sonder
Yderligere klassificering ( cpv ):  33141900 Blodlancetter
Yderligere klassificering ( cpv ):  33171210 Genoplivningsmaske
Yderligere klassificering ( cpv ):  33191100 Sterilisationsapparat
Yderligere klassificering ( cpv ):  33194100 Udstyr og instrumenter til infusion
Yderligere klassificering ( cpv ):  79632000 Uddannelse af personale
5.1.2  Udførelsessted
Land :  Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
Yderligere oplysninger :  Hovedudførelsessted Danmark
5.1.3  Anslået varighed
Varighed :  24 MONTH
5.1.4  Fornyelse
Højeste antal fornyelser :  2
Køberen forbeholder sig retten til at foretage yderligere indkøb fra entreprenøren som beskrevet her :  Rammeaftalen kan forlænges 2 gange med 12 måneder pr. forlængelse. Rammeaftalen har således en maksimal varighed på 48 måneder, inklusive forlængelser.
5.1.5  Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms :  583,000,000 DKK
Rammeaftalens maksimumværdi :  733,000,000 DKK
5.1.6  Generelle oplysninger
Reserveret deltagelse :  Deltagelse uden forbehold.
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA)
Oplysninger om tidligere bekendtgørelser :
Identifikator for den foregående bekendtgørelse :  000031-2023
Yderligere oplysninger :  • ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene anført i “Udelukkelsesgrund” i afsnit 2.1.6 Grund til udelukkelse. ESPD er desuden et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder mindstekrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel formåen anført i “Udvælgelseskriterier”. • Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit C: Oplysninger om udnyttelse af andre enheders kapacitet. Den eller de andre enheder skal hver udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Hvis tilbudsgiver er del af et konsortium, skal dette anføres i ESPD'ets Del II, afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør, i feltet ”Deltager den økonomiske aktør i udbudsproceduren sammen med andre?”, og hver af de deltagende økonomiske aktører skal udfylde og underskrive et særskilt ESPD med de krævede oplysninger. • Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for at oplysningerne i ESPD vedrørende udelukkelsesgrunde og egnethed er korrekte. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrunden i udbudslovens § 134 a. Der skal ikke fremlægges dokumentation herfor. • Tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder må ikke være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136, og § 137, stk. 1, nr. 2. Der skal fremlægges dokumentation for afgivne oplysninger i ESPD vedrørende udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, § 136 og § 137, stk. 1, nr. 2. Dette gælder for tilbudsgiver samt eventuelle konsortiedeltagere og støttende virksomheder. Det fremgår af Europa Kommissionens tjeneste eCertis, hvad må anses som tilstrækkelig dokumentation for den enkelte virksomhed, da det afhænger af virksomhedens hjemland. • Det fremgår under de enkelte udvælgelseskriterier, hvilken dokumentation der skal fremlægges for de afgivne oplysninger i ESPD. • Ad afsnit 2.1.3 Værdi: Den skønsmæssige vurdering af rammeaftalens anslåede værdi er baseret på: - Rammeaftalen er forpligtende og omfatter kunder, der på forhånd er tilsluttet. - 96 kommuner har tilsluttet sig aftalen samt tre øvrige kunder, som ifm. tilslutningen har oplyst deres forventede forbrug. - Markedet for sygeplejeartikler er i fortsat vækst ikke mindst grundet den demografiske udvikling og en presset sundhedssektor. Der er intet der tyder på, at især kommunerne kommer til at indkøbe mindre. Hen over den samlede varighed på 4 år, inklusive muligheder for forlængelse, samt på tværs af alle kunderne på rammeaftalen, er der således også en usikkerhed om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. Skønnet indebærer derfor både en vurdering af den anslåede værdi af rammeaftalen, og en vurdering af rammeaftalens maksimale værdi. Denne værdi anses ikke for klart usandsynlig. Den maksimale værdi kan dog ændres i henhold til de enhver tid gældende udbudsregler. Forskellen mellem rammeaftalens anslåede værdi og maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om, hvad rammeaftalens værdi ender med at blive. I den forbindelse er der lagt vægt på følgende forhold: - Såfremt, den demografiske udvikling, særligt for kommunerne, er højere end forventet, giver det i endnu højere grad anledning til en forøgelse af flere ældre kombineret med, at flere ældre borgere fortsætter med at bo i eget hjem, og i den forbindelse visiteres flere borger til hjemmehjælp, herunder sygepleje, hvilket medfører, at der må indregnes en risiko ind i værdien for det maksimale beløb. - Såfremt, at borgere yderligere sendes tidligere hjem fra sygehusene samt øget brug af akutteams i kommunerne, hvilket medfører at kommunerne fremover skal varetage flere opgaver i relation til sygepleje, vurderes det at dette forhold, alt andet lige, må indregnes som en risiko i relation til værdien af det maksimale beløb. - Prisudvikling, herunder inflation: Såfremt, den generelle inflation og lønudvikling bliver markant højere end indregnet i den anslåede værdi, udgør dette en risiko for, at det forventede forbrug på aftalen kan blive højere end forventet, hvilket er indregnet i værdien for den maksimale værdi. Skønnet af rammeaftalens anslåede værdi og rammeaftalens maksimale værdi er udtryk for SKI's mest kvalificerede og gennemsigtige saglige skøn af forbruget på rammeaftalen på udbudstidspunktet inkl. muligheder for forlængelse. Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver i enhver henseende er ansvarlig for de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen, dvs. også i tilfælde af, at den konkrete omsætning afviger fra estimaterne i såvel opad- som nedadgående retning. • Ad afsnit 5.1.12 Udbudsvilkår - Sprog: Tilbud skal være på dansk, men fagtermer og begreber, der normalt angives på engelsk, kan accepteres. • Rammeaftalen er omfattet af forbuddet i artikel 5k i EU-forordning 833/2014, og SKI kræver en erklæring fra den eller de tilbudsgiver(e) som SKI har til hensigt at tildele rammeaftalen, jf. nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 16.5.
5.1.9  Udvælgelseskriterier
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Specifik årsomsætning
Beskrivelse :  Den økonomiske aktørs samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, for det seneste disponible regnskabsår, der anmodes om i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, er som følger: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en samlet omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment på minimum DKK 50 mio. ekskl. moms. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes tilbudsgiverens samledes omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, som summen af den samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, i sammenslutningen. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske og finansielle kapacitet, beregnes den samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører. Ved "det seneste disponible regnskabsår" forstås det seneste regnskab afsluttet i overensstemmelse med de regler og den praksis, der gælder for tilbudsgiverens regnskabsaflæggelse. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation opfyldelse af kriteriet: • Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår eventuelt med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste samlede omsætning inden for de produktområder, som er omfattet af rammeaftalens sortiment, fremgår, eller • en erklæring om, at den i ESPD’et oplyste specifikke årsomsætning er korrekt, underskrevet af en tegningsberettiget person hos tilbudsgiver.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Økonomisk og finansiel formåen
Navn :  Finansielle nøgletal
Beskrivelse :  For så vidt angår de finansielle nøgletal (såsom forholdet mellem aktiver og passiver), der er anført i den relevante meddelelse, i udbudsdokumenterne eller i ESPD, erklærer den økonomiske aktør, at de faktiske værdier for de nøgletal, der anmodes om, er som følger: Det er et minimumskrav, at tilbudsgiver i seneste disponible regnskabsår havde en soliditetsgrad på minimum 20 %. Soliditetsgraden beregnes som tilbudsgivers samlede egenkapitals værdi i forhold til tilbudsgivers samlede aktiver, udregnet i procent. Dvs. at soliditetsgrad = (samlede egenkapitals værdi/samlede aktivers værdi) x 100. Ved en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium) beregnes den samlede soliditetsgrad som sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent. Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes tilbudsgivers soliditetsgrad på samme måde som for en sammenslutning af økonomiske aktører. Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation opfyldelse af kriteriet: • Årsregnskab (eller uddrag heraf) fra seneste disponible regnskabsår eventuelt med angivelse af, hvor den i ESPD’et oplyste soliditetsgrad, herunder egenkapital og aktiver, fremgår, eller • en erklæring om, at den i ESPD’et oplyste soliditetsgrad er korrekt, herunder egenkapital og aktiver, underskrevet af en tegningsberettiget person hos tilbudsgiver.
Anvendelse af dette kriterium :  Anvendte
Kriterium :
Type :  Andet
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Egnethed til at udøve det pågældende erhverv
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
Kriterium :
Type :  Teknisk og faglig formåen
Anvendelse af dette kriterium :  Ikke anvendte
5.1.10  Tildelingskriterier
Kriterium :
Type :  Pris
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
Kriterium :
Type :  Kvalitet
Vægtning (procentdel, præcis) :  50
5.1.11  Udbudsdokumenter
Sprog, som udbudsdokumenterne er officielt tilgængelige på :  DAN
5.1.12  Udbudsvilkår
Vilkår for proceduren :
Der kræves sikkerhedsgodkendelse
Beskrivelse :  For visse kunder på rammeaftalen vil det kunne være relevant at stille krav om sikkerhedsgodkendelse. Se mere herom i rammeaftalens punkt 11.5.2.
Vilkår for indgivelse :
Elektronisk indgivelse :  Påkrævet
Sprog, som tilbud og ansøgninger om deltagelse kan indgives på :  dansk
Elektronisk katalog :  Ikke tilladt
Avanceret eller kvalificeret elektronisk signatur eller segl (jf forordning (EU) nr 910/2014) er påkrævet
Varianter :  Ikke tilladt
Frist for modtagelse af tilbud :  2023-12-18+01:00 13:00:00+01:00
Frist, inden for hvilken tilbuddet skal være gyldigt :  8 MONTH
Oplysninger om offentlig iværksættelse :
Dato/tidspunkt :  2023-12-18+01:00 13:05:00+01:00
Betingelser for kontrakten :
Vilkår relateret til kontraktens udførelse :  I rammeaftalen er hensynet til samfundsansvar ved kontraktopfyldelse, som formuleret i de konventioner, som ligger til grund for principperne i FN's Global Compact, reguleret i relevant omfang. Herudover indeholder rammeaftalen en arbejdsklausul.
Der kræves en fortrolighedsaftale
Elektronisk fakturering :  Påkrævet
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
Finansiel ordning :  En virksomhed, der afgiver økonomisk og finansiel støtte til en tilbudsgiver i forbindelse med dette udbud, skal påtage sig en uigenkaldelig forpligtelse til at hæfte solidarisk med tilbudsgiver, og til at stille de ressourcer til rådighed for tilbudsgiver, der er forbundet med den økonomiske og finansielle støtte, i hele rammeaftalens og leveringskontrakternes varighed. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig at hæfte solidarisk, og udpege en fælles befuldmægtiget, der er ansvarlig for kontakten til SKI.
Oplysninger om undersøgelsesfrister :  Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter SKI har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor SKI har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette SKI om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i klagenævnsloven (lov nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer).
5.1.15  Teknikker
Rammeaftale :
Rammeaftale uden fornyet iværksættelse af konkurrence
Det maksimale antal deltagere :  1
Yderligere omfattede købere :  Det er beskrevet i bilag A og A.1, hvilke kunder der kan anvende rammeaftalen.
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion :
5.1.16  Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager :  Klagenævnet for Udbud
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Organisation, der behandler tilbud :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
8.  Organisationer
8.1  ORG-0001
Officielt navn :  Staten og Kommunernes Indkøbsservice A/S
Registreringsnummer :  ORG-17472437
Postadresse :  Pakkerivej 6
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Sonia Gasull-Wrisberg
E-mail :  sgw@ski.dk
Telefon :  28948278
Internetadresse :  https://www.ski.dk
Denne organisations roller :
Køber
Indkøbscentral, der tildeler offentlige kontrakter eller indgår rammeaftaler om bygge- og anlægsarbejder, vareindkøb eller tjenesteydelser for andre købere
Organisation, der leverer supplerende oplysninger om udbudsproceduren
Organisation, der sikrer adgang til udbudsdokumenterne offline
Organisation, der modtager ansøgninger om deltagelse
Organisation, der behandler tilbud
8.1  ORG-0002
Officielt navn :  Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer :  ORG-37795526
Postadresse :  Toldboden 2
By :  Viborg
Postnummer :  8800
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Vestjylland ( DK041 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Klagenævnet for Udbud
E-mail :  klfu@naevneneshus.dk
Telefon :  +45 72405600
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Denne organisations roller :
Organisation med ansvar for klager
8.1  ORG-0003
Officielt navn :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer :  ORG-10294819
Postadresse :  Carl Jacobsens Vej 35
By :  Valby
Postnummer :  2500
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Byen København ( DK011 )
Land :  Danmark
Kontaktpunkt :  Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
E-mail :  kfst@kfst.dk
Telefon :  +45 41715000
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) :  https://www.kfst.dk
Denne organisations roller :
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1  ORG-0004
Officielt navn :  Mercell Holding ASA
Registreringsnummer :  980921565
Postadresse :  Askekroken 11
By :  Oslo
Postnummer :  0277
Landespecifik underafdeling (NUTS) :  Oslo ( NO081 )
Land :  Norge
Kontaktpunkt :  eSender
Telefon :  +47 21018800
Fax :  +47 21018801
Internetadresse :  http://mercell.com/
Denne organisations roller :
TED eSender
11.  Oplysninger om bekendtgørelsen
11.1  Oplysninger om bekendtgørelsen
Identifikator for bekendtgørelsen :  cb54302e-3e9b-475b-8ac8-0f0601d3b038 -  01
Formulartype :  Konkurrencevilkår
Bekendtgørelsestype :  Udbuds- eller koncessionsbekendtgørelse – standardordningen
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen :  2023-11-15Z 14:10:29Z
Sprog, som denne bekendtgørelse er officielt tilgængelig på :  dansk
11.2  Oplysninger om offentliggørelsen
Bekendtgørelsesnummer :  00695130-2023
EUT-S-nummer :  221/2023
Offentliggørelsesdato :  2023-11-16Z

Send til en kollega

0.063