Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdc4bfc2-28d8-441e-afa0-9a389a5df597/publicMaterial
Udbyder
Glostrup Kommune
Levering af Personlig Pleje og Praktisk hjælp samt delegerede sundhedslovsydelser til Glostrup Kommune
Glostrup Kommune
Sociale og andre specifikke tjenesteydelser – offentlige kontrakter
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Rådhusparken 2
By: Glostrup
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2600
Land: Danmark
Kontaktperson: Emilie Paldrup
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fdc4bfc2-28d8-441e-afa0-9a389a5df597/homepage
Del II: Genstand
Levering af Personlig Pleje og Praktisk hjælp samt delegerede sundhedslovsydelser til Glostrup Kommune
Glostrup Kommune udbyder personlig pleje og praktisk hjælp efter serviceloven samt delegerede sundhedslovsydelser, nærmere betegnet personlig pleje og praktisk hjælp efter servicelovens § 83 og § 84, samt delegerede sundhedslovsydelser efter delegering ifølge sundhedslovens § 138.
Glostrup Kommune
Følgende gør sig gældende for nærværende udbud:
Målgruppen for de udbudte opgaver er borgere, der er visiteret til personlig pleje og/eller praktisk hjælp (Serviceloven § 83), afløsning af nære pårørende (Serviceloven §84, stk. 1) og delegerede sundhedslovsydelser (Sundhedsloven § 138).
Ordregivers til enhver tid gældende kvalitetsstandard og det beskrevne serviceniveau heri udgør rammen for Leverandørens opgaveløsning.
Formålet med indsatsen er at støtte og hjælpe borgeren, så borgeren forbedrer, genvinder og/eller bevarer sit fysiske eller psykiske funktionsniveau.
Ordregiver arbejder med udgangspunkt i at gøre borgeren selvhjulpen, og Leverandøren skal derfor levere både personlig pleje og praktisk hjælp og delegerede sundhedslovsydelser.
Leverandøren skal overholde den til enhver tid gældende lovgivning, notatpligten samt ændringer i praksis.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten med 2 gange 12 måneder på uændrede vilkår. Glostrup Kommune forbeholder sig ret til at tildele Rammeaftalen på grundlag af det indledende tilbud. Glostrup Kommune forbeholder sig ret til at udvide forhandlingen således den omfatter mere end én forhandlingsrunde. Den nærmere proces vil i givet fald blive meddelt af Glostrup Kommune.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal udfylde en tro- og loveerklæring (Rammeaftalebilag D) som er vedlagt udbudsmaterialet.
Økonomisk og finansiel formåen:
Omsætning på minimum 10 millioner kr. i det seneste afsluttede regnskabsår.
Seneste 2 årsregnskaber med blank revisorpåtegning.
En soliditetsgrad på minimum 15 % i de seneste 2 årsregnskaber. Udregnes på følgende måde (egenkapital/samlede aktiver)
En likviditetsgrad på mindst 100 % i det seneste afsluttede regnskabsår. Udregnes på følgende måde (omsætningsaktiver/kortfristede gældsforpligtigelser).
At der i tilbudsgivers senest afsluttede årsregnskab ikke er taget forbehold for fremtidig drift i en eventuel revisorpåtegning.
Teknisk og faglig formåen:
Det er et mindstekrav, at minimum én (1) af referencerne dokumenterer erfaring med levering af både personlig pleje og praktisk hjælp til offentlige myndigheder.
Det er et mindstekrav at minimum én (1) af referencerne dokumenterer levering af delegerede sundhedslovsydelser til offentlige myndigheder.
Rammeaftalen indeholder bestemmelser om etik og socialt ansvar, herunder en arbejdsklausul og databehandleraftale.
Der skal efter rammeaftaleindgåelse stilles en sikkerhedsstillelse i form af en bankgaranti på 300.000 kr. jf. punkt 6.5 Sikkerhedsstillelse i rammeaftaleudkast.
Del IV: Procedure
Udbuddet gennemføres efter bestemmelserne i udbudslovens afsnit III om light-ydelser (sociale og andre specifikke tjenesteydelser).
Udbuddet gennemføres som et offentligt udbud med efterfølgende forhandling.
Glostrup Kommune vil identificere det økonomisk mest fordelagtige tilbud på baggrund af tildelingskriteriet ”Bedste forhold mellem pris og kvalitet”, hvor nedenstående underkriterier, med angivelse af vægtning, lægges til grund for tildeling:
- Kvalitet (65%)
- Pris (36%)
Del VI: Supplerende oplysninger
Med udbuddet skal der indgås aftale med én (1) privat Leverandør. Den kommunale Leverandør deltager ikke i udbudsrunden, men fortsætter som Leverandør uafhængigt af udbuddet. Efter udbuddet vil der således være to (2) Leverandører af opgaveløsningen. Den kommunale Leverandør vil uanfægtet af udbuddet blive afregnet til en pris, der afspejler den kommunale leverandørs gennemsnitlige, langsigtede omkostninger ved at producere og levere de omfattede ydelser og der vil derfor ikke være samme afregningsgrundlag for den kommunale Leverandør og den private Leverandør.
Der henvises for så vidt punkterne II.1.5) Anslået samlet værdi og II.2.6) Anslået værdi til de estimerede mængder i Udbudsbetingelsernes pkt. 1.4, hvortil den maksimale mængde er tillagt 75%.
For så vidt Del III, 1.4) objektive regler og kriterier for deltagelse, oplyses det, at referencer kan opfyldes i henhold til udbudsbetingelsernes formulering i pkt. 2.1.3:
"Det er tilstrækkeligt at angive én reference, hvis der i denne dokumenteres erfaring med alle de udbudte ydelser, herunder personlig pleje, praktisk hjælp og delegerede sundhedslovsydelser. Tilbudsgiver skal anføre referencer i Rammeaftalebilag D – Tro- og loveerklæring."
Hvis Tilbudsgiver, Sammenslutningens deltagere eller Andre Enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
- Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
- SKAT
- ATP
- Politiet (Kriminalregistret)
- Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, der skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten.
Serviceattesten bestilles på følgende hjemmeside:
https://indberet.virk.dk/myndigheder/stat/ERST/Anmod_om_serviceattest
Serviceattesten må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra fristen for fremsendelse af Serviceattesten, som fastsat af Glostrup Kommune i udbudsbetingelserne.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. 2 uger fra bestilling af Serviceattesten er modtaget.
Hvis Tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i Sammenslutningen eller Andre Enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. e-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene i forbindelse med udbud.
Såfremt disses lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen; 3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med Udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk § 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk