Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=378608&B=REGIONMIDT
Udbyder
Region Midtjylland
Udstyr til Præanalytisk prøvehåndtering, udstyr til smittemarkøranalyse og udstyr til analysering af total protein i plasma
Region Midtjylland
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Madsen
E-mail: Mads.B.Madsen@stab.rm.dk
Telefon: +45 30449957
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
CVR-nummer: 29190909
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Land: Danmark
E-mail: indkob@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rsyd.dk
CVR-nummer: 29190658
By: Sorø
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Land: Danmark
E-mail: regionsjaelland@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
Del II: Genstand
Udstyr til Præanalytisk prøvehåndtering, udstyr til smittemarkøranalyse og udstyr til analysering af total protein i plasma
Region Midtjylland gennemfører udbud på udstyr til præanalytisk prøvehåndtering, udstyr til smittemarkøranalyse samt udstyr til analysering af total protein i plasma.
Delaftale 1 har følgende ordregivere: Region Syddanmark og Region Sjælland(frivillig option). Delaftale 2 har følgende ordregivere: Region Midtjylland (forpligtende).
Delaftale 1 omfatter udstyr til smittemarkørscreeningsanalyse og indebærer afregningsformen "Pris per svar" (PPRR). Se yderligere i Udbudsbetingelserne.
Delaftale 2 omfatter udstyr til Præanalytisk prøvehåndtering, udstyr til smittemarkøranalyse og udstyr til analysering af total protein i plasma og indebærer en ordinær anskaffelse. Se yderligere i Udbudsbetingelserne.
Der gøres opmærksom på tidsfrist for tilmelding til besigtigelse hos ordregiver. Se yderligere i Udbudsbetingelsernes pkt. 3 og 4.
I forbindelse med kontraktindgåelsen vil der blive udfærdiget separat kontrakt og kontraktbilag for hver af de øvrige deltagende regioner.
Udstyr til smittemarkørscreeningsanalyse - PPRR
Delaftale 1: 1. Leverancer af udstyr til smittemarkøranalyser samt tilhørende forbrugsvarer/utensilier (Region Syddanmark og Region Sjælland, delaftale 1)
Pay Per Reportable Result (PPRR) hvori udstyr, kvalitetskontrol, service inkl. reservedele, forbrugsvarer, undervisning, tekniker timer og kørsel, support o.l. er indeholdt i utensiliepriser gående på godkendt kliniske svar. Kontroller og kalibratorer, som er nødvendige for at afvikle analyserne på udstyret er ligeledes inkluderet i prisen.
Kontrakten med den enkelte region kan forlænges af den kontraktindgående Region 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Region Syddanmark og Region Sjælland, er i overensstemmelse med Udbudsbetingelsernes pkt. 8.1 ikke forpligtede til at indgå kontrakt med den valgte Tilbudsgiver.
Kontrakten med den enkelte region kan forlænges af den kontraktindgående Region 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Kontrakten indeholder uddannelsesoptioner.
Særligt for kontraktindgåelse med Region Syddanmark (gældende for delaftale 1):
Under kontraktperioden er der planlagt flytning af det installerede udstyr til "Nyt OUH". Køber kan til enhver tid i kontraktperioden vælge at benytte den i Kontraktbilag 3 prissatte option for flytning af udstyret til Nyt OUH. Køber skal varsle sælger i god tid og senest 60 dage forud for planlagt flytning. Prisen på optionen for flytning af udstyret indgår ikke i den samlede evaluering af delaftalen. Prisen er fast i hele kontraktperioden.
Udstyr til Præanalytisk prøvehåndtering, smittemarkørscreeningsanalyse og totalprotein i plasma - O
Delaftale 2: Ordinær anskaffelse hvori kunden køber udstyret og løbende køber forbrugsvarer.
Kontrakten med den enkelte region kan forlænges af den kontraktindgående Region 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Kontrakten med den enkelte region kan forlænges af den kontraktindgående Region 2 gange, hver gang med op til 12 måneder.
Derudover omfatter kontrakten følgende optioner:
• Uddannelsesoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,
• Serviceoptioner, vilkår fremgår af Bilag 3 og Udkast til kontrakt i øvrigt,
• Reservedele, vilkår fremgår af Bilag 6 og Udkast til kontrakt i øvrigt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Det er et minimumskrav at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af én eller flere sammenlignelige referencer inden for et EU-/EØS-land eller Storbritannien.
En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af det i tilbuddet tilbudte udstyr til én eller flere enheder.
Kontrakten skal gennemføres under hensyntagen til miljø og klima, ligesom parterne under Kontrakten skal påtage sig et socialt ansvar.
I forbindelse med dette udbud gælder EU-forordning 2022/1269, art. 1, nr. 15), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af artikel 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v.
Det vil medføre udelukkelse fra udbudsproceduren, hvis en Tilbudsgiver eller dennes underleverandør er omfattet af forbuddet. Forud for kontraktunderskift skal vindende tilbudsgiver derfor kunne underskrive Udbudsbilag 3.
Den vindende tilbudsgiver vil evt. skulle behandle personoplysninger på Ordregivers vegne. Der skal derfor evt. underskrives en databehandleraftale i medfør af persondatalovgivningen.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Således kan udbudsmaterialet, herunder evt. rettelsesblade, downloades via https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Adgang til udbudsmaterialet og deltagelse i udbuddet kræver online registrering i EU-Supply. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Efter registreringen logger [Tilbudsgiver/Ansøger] sig ind i øverste venstre hjørne. Herefter kommer der en oversigt over alle regionens udbud, og der klikkes på det relevante udbud, hvorefter udbudsmaterialet kommer frem, herunder de bilag, som skal afleveres som en del af det samlede tilbud.
Bemærk venligst, at både ordregivers og [Tilbudsgivers/Ansøgers] handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via spørgsmål/svar-modulet inde i systemet. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Udbuddet omfatter følgende ordregivere:
Region Midtjylland, der er udbuddets tovholder og dermed ansvarlig for udbudsprocessen.
Region Syddanmark, der alene er med på en option, jf. Del II.2.11
Region Sjælland, der alene er med på en option, jf. Del II.2.11
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3.
• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 5.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ordregiver afholder et informationsmøde på det i tidsplanen anførte tidspunkt og sted, jf. udbudsbetingelserne. Frist for tilmelding fremgår ligeledes af udbudsbetingelserne.
Bemærk, at ved tildeling af kontrakt forlænges vedståelsesfristen automatisk til den 30.01.2023 for den tilbudsgiver, som får tildelt kontrakt. Den vindende tilbudsgiver skal således vedstå sit tilbud i hele den periode, hvor en eller flere regioner har mulighed for at udnytte en option på indgåelse af kontrakt.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0