23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 121-383256
Offentliggjort
27.06.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Hovedstaden

Udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens hjem


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Lene Rosenlund
E-mail: lene.rosenlund@regionh.dk
Telefon: +45 29772203
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens hjem

Sagsnr.: 23032937
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33120000 Registreringssystemer og undersøgelsesudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Hovedstaden har indgået kontrakt om levering af udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens eget hjem. Udstyret er WatchPat ONE og WatchPat 300 fra Medidyne A/S, til Dansk Center for Søvn Sygdomme på Rigshospitalet Glostrup.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 976 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33124100 Diagnostisk udstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Hovedudførelsessted:

Rigshospitalet Glostrup

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Hovedstaden har indgået kontrakt om levering af udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens eget hjem. Udstyret er WatchPat ONE og WatchPat 300 fra Medidyne A/S, til Dansk Center for Søvn Sygdomme på Rigshospitalet Glostrup.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Region Hovedstaden har indgået kontrakt om levering af udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens eget hjem. Udstyret er WatchPat ONE og WatchPat 300 fra Medidyne A/S, til Dansk Center for Søvn Sygdomme på Rigshospitalet Glostrup.

Kontrakten er indgået med Medidyne A/S idet det antages at der kun er en leverandør der kan levere den løsning af udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens hjem, som Dansk Center for Søvn Sygdomme efterspørger.

Specielt skal validering af teknik og algoritmer skal være publiceret i internationale tidsskrifter med peer-review med flere store studier, meta-analyse med sammenligning med gold-standard metoder og udstyret skal kunne påvise atrieflimren.

Udstyret skal ligeledes kunne fjernaflæses, via cloudløsning som kan godkendes af CIMT.

Region Hovedstaden er bekendt med at der på markedet findes andre løsninger til diagnostisering af søvnapnø i patientens hjem, men disse løsninger opfylder ikke alle ovenstående behov.

På baggrund af disse krav til løsningen, har Region Hovedstaden konkluderet at der foreligger en enkelt leverandør situation, der tillader anvendelsen af Udbudslovens §80 stk. 3, nr. 2 som grundlag for direkte tildeling til Medidyne A/S.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udstyr til diagnostik af søvnapnø i patientens hjem

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
20/06/2023
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Medidyne A/S
CVR-nummer: 26925398
Postadresse: Skodsborgvej 311
By: Nærum
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2850
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 3 976 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 3 976 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Vejledning (slettes inden offentliggørelse): Du skal slette den tekst, der ikke passer på udbuddet.

Tildeling af offentlig kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Tildeling af ordre efter miniudbud baseret på rammeaftale: 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

Tildeling af rammeaftale) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/06/2023

Send til en kollega

0.046