Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=353150&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier og navigationskompatible implantatsystemer til regionens ryg- og cervicale navigationsløsninger
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Karsten Kirkegaard
E-mail: kk@rsyd.dk
Telefon: +45 29201909
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier og navigationskompatible implantatsystemer til regionens ryg- og cervicale navigationsløsninger
Indkøb af ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier og navigationskompatible implantatsystemer til regionens ryg- og cervicale navigationsløsninger
Delkontrakt 1 Ryg-billeddannende- og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier
Delkontrakt 2 Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation – toploaded-system
Delkontrakt 5 Vertebroplastik
Ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier
Indkøb af ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier til Rygcentret på Middelfart Sygehus plus option på yderligere et styk ryg-billeddannende og/eller navigationsløsning inkl. proprietære utensilier til regionens sygehuse
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af ryg-billeddannende og navigationsløsning inkl. proprietære utensilier samt service og uddannelse.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af følgende i prioriterede rækkefølge:
1) Ansøgers sammenlignelige referencer:
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af funktionelt sammenlignelige ydelser, som referencerne dokumenterer.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det desuden højt, at der er tale om referencer vedrørende levering af ryg-billeddannende og navigationsløsninger med en samlet værdi på mindst DKK 4.000.000 ekskl. moms, der fortsat er i drift på et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Det vægtes desuden højt, at der til den enkelte reference vedlægges en kundeattest for tilfredsstilende levering.
2) Egenkapitalens størrelse
Ved vurderingen af egenkapitalen lægges der vægt på, at egenkapitalen de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Tilkøb af yderligere ryg-billeddannende og/eller navigationsløsning
Udbuddet af delkontrakt 1 omfatter option på yderligere 1. stk. ryg-billeddannende og/eller navigationsløsning
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på den udbudte option. Ordregiver kan udnytte optionen på et hvilket som helst tidspunkt, herunder i forbindelse med evt. kontraktunderskrift eller i løbet af kontrakt-periodens første 36 måneder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation – toploaded-system
Indkøb af posterior lumbal / lumbosakral rigid pedikelskrue/stav fiksation – toploaded-system til regionens sygehuse
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af ryg-implantatsystemer omfattende implantater, instrumentsæt og konsignationslagre samt rådgivning, service og uddannelse.
Udvælgelsen vil ske ud fra følgende i prioriterede rækkefølge:
1) Ansøgers sammenlignelige referencer:
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af funktionelt sammenlignelige ydelser, som referencerne dokumenterer.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det desuden højt, at der er tale om leveringsreferencer med en årlig værdi på mindst DKK 250.000 ekskl. moms til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Det vægtes desuden højt, at der til den enkelte reference vedlægges en kundeattest for tilfredsstilende levering.
2) Egenkapitalens størrelse
Ved vurderingen af egenkapitalen lægges der vægt på, at egenkapitalen de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Udbuddet omfatter option på yderligere basis- og låneinstrumentsæt
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner.
Ordregiver kan udnytte optionen på låneinstrumentsæt på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af kontraktperioden. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Ordregiver kan udnytte optionen på yderligere basis instrumentsæt på et hvilket som helst i løbet af kontraktperiodens første 60 måneder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Samlet anslået antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 1300-1500 patientprocedurer
Samlet maksimal antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 1800 patientprocedurer
Deformitetssæt
Indkøb af ryg-deformitetssæt til regionens sygehuse
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af ryg-implantatsystemer omfattende implantater, instrumentsæt og konsignationslagre samt rådgivning, service og uddannelse.
Udvælgelsen vil ske ud fra følgende i prioriterede rækkefølge:
1) Ansøgers sammenlignelige referencer:
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af funktionelt sammenlignelige ydelser, som referencerne dokumenterer.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det desuden højt, at der er tale om leveringsreferencer med en årlig værdi på mindst DKK 250.000 ekskl. moms til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Det vægtes desuden højt, at der til den enkelte reference vedlægges en kundeattest for tilfredsstilende levering.
2) Egenkapitalens størrelse
Ved vurderingen af egenkapitalen lægges der vægt på, at egenkapitalen de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Udbuddet omfatter option på yderligere basis- og låneinstrumentsæt
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner.
Ordregiver kan udnytte optionen på låneinstrumentsæt på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af kontraktperioden. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Ordregiver kan udnytte optionen på yderligere basis instrumentsæt på et hvilket som helst i løbet af kontraktperiodens første 60 måneder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Samlet anslået antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 300 patientprocedurer
Samlet maksimal antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 360 patientprocedurer
Cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation
Indkøb af cervical og øvre thoracal rigid pedikelskrue/stav fiksation system til regionens sygehuse
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af cervicale implantatsystemer omfattende implantater, instrumentsæt og konsignationslagre samt rådgivning, service og uddannelse.
Udvælgelsen vil ske ud fra følgende i prioriterede rækkefølge:
1) Ansøgers sammenlignelige referencer:
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af funktionelt sammenlignelige ydelser, som referencerne dokumenterer.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det desuden højt, at der er tale om leveringsreferencer med en årlig værdi på mindst DKK 250.000 ekskl. moms til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Det vægtes desuden højt, at der til den enkelte reference vedlægges en kundeattest for tilfredsstilende levering.
2) Egenkapitalens størrelse
Ved vurderingen af egenkapitalen lægges der vægt på, at egenkapitalen de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Udbuddet omfatter option på yderligere basis- og låneinstrumentsæt
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner.
Ordregiver kan udnytte optionen på låneinstrumentsæt på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af kontraktperioden. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Ordregiver kan udnytte optionen på yderligere basis instrumentsæt på et hvilket som helst i løbet af kontraktperiodens første 60 måneder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Samlet anslået antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 200-300 patientprocedurer
Samlet maksimal antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 360 patientprocedurer
Vertebroplastik
Indkøb af vertebroplastik system til regionens sygehuse
Den udbudte kontrakt omfatter køb og levering af ryg-implantatsystemer omfattende implantater, instrumenter og konsignationslagre samt rådgivning, service og uddannelse.
Udvælgelsen vil ske ud fra følgende i prioriterede rækkefølge:
1) Ansøgers sammenlignelige referencer:
Vurderingen af referencernes relevans foretages på baggrund af den erfaring med levering af funktionelt sammenlignelige ydelser, som referencerne dokumenterer.
Ved vurderingen af Ansøgers referencer vægtes det desuden højt, at der er tale om leveringsreferencer med en årlig værdi på mindst DKK 250.000 ekskl. moms til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Det vægtes desuden højt, at der til den enkelte reference vedlægges en kundeattest for tilfredsstilende levering.
2) Egenkapitalens størrelse
Ved vurderingen af egenkapitalen lægges der vægt på, at egenkapitalen de seneste 3 år, dels er høj (dvs. jo højere, jo bedre), dels har udviklet sig i positiv retning.
Udbuddet omfatter option på yderligere basis- og låneinstrumentsæt
Tilbudsgiver skal afgive tilbud på de udbudte optioner.
Ordregiver kan udnytte optionen på låneinstrumentsæt på et hvilket som helst tidspunkt i løbet af kontraktperioden. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Ordregiver kan udnytte optionen på yderligere basis instrumentsæt på et hvilket som helst i løbet af kontraktperiodens første 60 måneder. Ordregiver er ikke forpligtet til at udnytte en option.
Samlet anslået antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 1300-1400 patientprocedurer
Samlet maksimal antal patientprocedurer i Kontraktens løbetid inkl. eventuelle forlængelser: 1680 patientprocedurer
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger(e), som bliver prækvalificeret, skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes /prækvalifikationsbetingelsernes]pkt. 6.6.2:
Egenkapital
Som dokumentation for egenkapitalens størrelse skal Ansøger fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Ansøger tilhører:
• Hvis Ansøger er revisionspligtig:
o Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.
• Hvis Ansøger ikke er revisionspligtig:
o Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring,
o eller revisors reviewerklæring om egenkapitalens størrelse for seneste disponible regnskabsår.
Egenkapital - alle delkontrakter
Det er et minimumskrav, at egenkapitalen (ultimo året) for de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 250.000 danske kroner.
Ansøger(e), som bliver prækvalificeret, skal fremlægge følgende dokumentation for opfyldelse af ordregivers minimumskrav vedr. økonomisk og finansiel kapacitet, jf. udbudsbetingelsernes /prækvalifikationsbetingelsernes pkt. 6.6.2:
Referenceliste
Som dokumentation for Ansøgers relevante erfaring skal Ansøger fremsende en af Ansøger underskrevet referenceliste (indeholdende bl.a. navn på kontaktpersoner og disse personers kontaktoplysninger), hvorefter Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningernes rigtighed.
Referenceliste - Delkontrakt 1
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 3 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering og implementering af en komplet ryg-billeddannende og navigationsløsning med en samlet værdi på mindst DKK 4.000.000 ekskl. moms, der fortsat er i drift på et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Referenceliste - Delkontrakt 2 ,3, 4 og 5
Det er et minimumskrav, at Tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst 2 – i forhold til den enkelte delkontrakt – sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år udregnet fra datoen for ansøgningsfristen. En reference anses for sammenlignelig, når den vedrører levering af navigationskompatible ryg-implantatsystemer og/eller cervicale implantatsystemer på minimum 250.000 danske kroner (ekskl. moms) pr. år til et hospital i Danmark eller lande med en offentlig regulering af medicinsk udstyr og af leverandører af medicinsk udstyr på mindst på samme niveau som i Danmark.
Særlige vilkår omfatter:
* Samfundsansvar
* Fortrolighedserklæring
* Sikkerhedsstillelse ved forudbetaling
* Udfasningsperiode
Del IV: Procedure
Varigheden af rammeaftalerne er fastsat til 10 år begrundet i bindinger til de anvendte billeddannende og navigationsløsninger samt i afskrivningsperioden for de tilknyttede instrumentarier, nødvendige initialinvesteringer i konsignationslagre, oplæring/uddannelse af personale samt minimering af de negative patienteffekter forbundet med et eventuelt systemskifte
Del VI: Supplerende oplysninger
Februar 2033
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudsloven finder følgende af udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud:
• Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1.
• Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
• Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 3.
• Tilbudsgiver har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 5.
Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.
Ifm. udbuddet gælder EU-forordning 576/2022, art. 1, nr. 23), der bl.a. ændrer EU-forordning 833/2014 med indsættelse af art. 5 k om forbuddet mod at tildele offentlige kontrakter, der er omfattet af udbudsdirektiverne, til bl.a. russiske statsborgere eller fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland m.v. Der henvises til EU-forordning 576/2022 for bestemmelsens nærmere ordlyd og omfang.
Ordregiver er berettiget til at kræve dokumentation for tilbudsgiver og evt. underleverandørers etableringssted, ejerforhold og andre oplysninger af relevans for overholdelsen af forbuddet på ethvert tidspunkt i udbudsprocessen
Udbudsmaterialet, herunder udbudsbetingelserne, offentliggøres via det internetbaserede eSourcing-system, CTM fra EU-Supply. Al kommunikation vedrørende dette udbud skal foregå via CTM fra EU-Supply i overensstemmelse med udbudsbetingelserne - og ikke via ordregivers ovenfor oplyste e-mail.
Såfremt din virksomhed er interesseret i at deltage i udbuddet kræver det online registrering i EU-Supply's CTM. Det er gratis at oprette sig som bruger i systemet. Bemærk venligst, at både ordregivers og Tilbudsgivers/ansøgers handlinger logges i systemet.
Ved tekniske spørgsmål til brugen af systemet, kontakt venligst EU-Supply's Support på telefon 70 20 80 14 eller mail til dksupport@eu-supply.com
Spørgsmål til selve udbuddet skal stilles til ordregiver via CTM. Svar på disse spørgsmål offentliggøres i anonymiseret form i systemet, hvor de er tilgængelige for alle.
Tilbuddet/Ansøgningen skal fremsendes på dansk. Dokumentation, som kun de vindende Tilbudsgivere/de virksomheder, som ordregiver har til hensigt at prækvalificere kan endvidere fremsendes på engelsk.
Tilbuddet skal fremsendes via CTM i henhold til udbudsbetingelserne.
Der er tale om et udbud med forhandling. Forhandlingen for delkontrakt 2, 3, 4 og 5 vil blive gennemført skriftligt. Ordregiver forventer at gennemføre én forhandlingsrunde. Der gives IKKE vederlag til ansøgere eller tilbudsgivere, herunder deltagere i forhandlingerne.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III skal være indgivet til klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til klagenævnet skal klageren sende (evt. pr. e-mail) en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/