23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2023/S 015-039941
Offentliggjort
20.01.2023
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Midtjylland

Indkøb af udstyr til avanceret hæmodynamisk monitorering


Region Midtjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Ida Julie Pingel
E-mail: ida.julie.pingel@stab.rm.dk
Telefon: +45 23815246
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Indkøb af udstyr til avanceret hæmodynamisk monitorering

Sagsnr.: 1-23-4-72-22-22
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33195000 Patientovervågningssystem
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Afdelingen Bedøvelse og Operation på Aarhus Universitetshospital skal udskifte nuværende, forældede udstyr til avanceret hæmodynamisk monitorering. Der er behov for en klinisk løsning, der samtidigt kan måle nedenstående parametre. Det er essentielt, at de tre første parametre kan måles samstemmigt og ikke blot beregnes: • Pulmonalis-tryk PAP og indkilingstryk for evaluering af flere tolerancer for forbelastning og kontinuerlig vaskulær fyldning (telediastolisk volumen: VTD og højre ventrikulære ejektionsfraktion: FEVD). • Kontinuerlig CCO måling • Kontinuerlig SvO2 måling • Pulskonturanalyse

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 882 880.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33195100 Monitorer
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Hovedudførelsessted:

Aarhus Universitetshospital

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Afdelingen Bedøvelse og Operation på Aarhus Universitetshospital skal udskifte nuværende, forældede udstyr til avanceret hæmodynamisk monitorering. Der er behov for en klinisk løsning, der samtidigt kan måle nedenstående parametre. Det er essentielt, at de tre første parametre kan måles samstemmigt og ikke blot beregnes:

• Pulmonalis-tryk PAP og indkilingstryk for evaluering af flere tolerancer for forbelastning og kontinuerlig vaskulær fyldning (telediastolisk volumen: VTD og højre ventrikulære ejektionsfraktion: FEVD).

• Kontinuerlig CCO måling

• Kontinuerlig SvO2 måling

• Pulskonturanalyse

Apparaturet skal overholde alt ovenstående.

Ved en markedsundersøgelse er det klarlagt, at der er kun én leverandør, Edwards med Hemosphere, der har mulighed for samtidigt at måle de parametre, der er behov for. Andre leverandørers udstyr benytter en beregnet værdi, som bevirker et forsinket billede af patientens tilstand. Klinikkens krav holdt op mod leverandørernes muligheder viser, at kun Edwards Hemosphere lever op til alle krav.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Ved en markedsundersøgelse er det klarlagt, at der er kun én leverandør, Edwards med Hemosphere, der har mulighed for samtidigt at måle de parametre, der er behov for. Andre leverandørers udstyr benytter en beregnet værdi, som bevirker et forsinket billede af patientens tilstand. Klinikkens krav holdt op mod leverandørernes muligheder viser, at kun Edwards Hemosphere lever op til alle krav.

På baggrund af dette er indkøbet tildelt Edwards Lifesciences A/S, jf. udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 om manglende konkurrence af tekniske årsager, da Edwards Lifesciences A/S er eneste leverandør, som kan leve op til alle kravene.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Indkøb af udstyr til avanceret hæmodynamisk monitorering

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
16/12/2022
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Edwards Lifesciences A/S
CVR-nummer: 25045270
Postadresse: Arne Jacobsens Allé 7, 5. sal
By: København S
NUTS-kode: DK Danmark
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 882 880.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud mv. (loven kan findes på retsinformation.dk) § 7, stk. 2, nr. 1 og 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning er tilgængelig på https://www.kfst.dk/udbud/udbudsregler/klager-over-udbud/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/01/2023

Send til en kollega

0.047