23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 156-412805
Offentliggjort
13.08.2021
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

(13.08.2021)
Holm & Halby A/S
Vallensbækvej 35
2605 Brøndby

Profylaksebekendtgørelse om anskaffelse af sikkerhedsbænke (BSCII) til hospitalsapoteket i Region Midtjylland


Region Midtjylland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Bruhn Pedersen
E-mail: jeppe.pedersen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Profylaksebekendtgørelse om anskaffelse af sikkerhedsbænke (BSCII) til hospitalsapoteket i Region Midtjylland

II.1.2) Hoved-CPV-kode
33100000 Medicinsk udstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffe af sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) i Region Midtjylland. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 050 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Hospitalsapoteket, Region Midtjylland ønsker at anskaffe nye sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) som bygges i Skejby. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin. Da sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af lægemidler, er der behov for en leverandør til sikkerhedsbænkene som kan dokumentere, de har kendskab til og efterlever Good Documentation Practice (GMP). For at sikkerhedsbænkene kan leve op til krav i en lægemiddelproduktion, skal det kunne dokumenteres med et certifikat at sikkerhedsbænkene er godkendt efter gældende standarder DS/EN 12469 og DIN 12980. For at kunne dokumentere produktionen er foregået efter gældende lovgivning, skal data i kunne lagres i sikkerhedsbænken eller kunne overføres fx til FMS. Sikkerhedsbænkene skal være forsynet med splidrende til opsamling af væske i henhold til DS/EN 12469 og DIN 12980.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Hospitalsapoteket, Region Midtjylland ønsker at anskaffe nye sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) som bygges i Skejby. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin. Da sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af lægemidler, er der behov for en leverandør til sikkerhedsbænkene som kan dokumentere, de har kendskab til og efterlever Good Documentation Practice (GMP). For at sikkerhedsbænkene kan leve op til krav i en lægemiddelproduktion, skal det kunne dokumenteres med et certifikat at sikkerhedsbænkene er godkendt efter gældende standarder DS/EN 12469 og DIN 12980. For at kunne dokumentere produktionen er foregået efter gældende lovgivning, skal data i kunne lagres i sikkerhedsbænken eller kunne overføres fx til FMS. Sikkerhedsbænkene skal være forsynet med splidrende til opsamling af væske i henhold til DS/EN 12469 og DIN 12980.

Ordregiver agter grundet ovenstående at indgå kontrakt med Holm & Halby om levering af 6 sikkerhedsbænke, da anskaffelsen er omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse jf. Udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2, idet kontrakten af tekniske grunde kun kan overdrages til én bestemt økonomisk aktør. Der findes ifølge Region Midtjyllands markedsafdækning ikke andre aktører på markedet pr. dags dato, som kan levere det beskrevne ovenfor.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
09/08/2021
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Holm & Halby A/S
CVR-nummer: 19137708
Postadresse: Vallensbækvej 35
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 050 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer) skal klage over tilfælde, hvor ordregiver forud for kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende. Klagen skal vedlægges et klagegebyr, jf. nærmere herom i Klagenævnet for Udbuds klagevejledning på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/08/2021

Send til en kollega

0.053