Fakta om udbudet
Udbyder
Region Midtjylland
Vindere
(13.08.2021)
Holm & Halby A/S
Vallensbækvej 35
2605 Brøndby
Profylaksebekendtgørelse om anskaffelse af sikkerhedsbænke (BSCII) til hospitalsapoteket i Region Midtjylland
Region Midtjylland
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Jeppe Bruhn Pedersen
E-mail: jeppe.pedersen@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Profylaksebekendtgørelse om anskaffelse af sikkerhedsbænke (BSCII) til hospitalsapoteket i Region Midtjylland
Anskaffe af sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) i Region Midtjylland. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin.
Hospitalsapoteket, Region Midtjylland ønsker at anskaffe nye sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) som bygges i Skejby. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin. Da sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af lægemidler, er der behov for en leverandør til sikkerhedsbænkene som kan dokumentere, de har kendskab til og efterlever Good Documentation Practice (GMP). For at sikkerhedsbænkene kan leve op til krav i en lægemiddelproduktion, skal det kunne dokumenteres med et certifikat at sikkerhedsbænkene er godkendt efter gældende standarder DS/EN 12469 og DIN 12980. For at kunne dokumentere produktionen er foregået efter gældende lovgivning, skal data i kunne lagres i sikkerhedsbænken eller kunne overføres fx til FMS. Sikkerhedsbænkene skal være forsynet med splidrende til opsamling af væske i henhold til DS/EN 12469 og DIN 12980.
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
Hospitalsapoteket, Region Midtjylland ønsker at anskaffe nye sikkerhedsbænke (BSCII) til det nye hospitalsapotek (NHA) som bygges i Skejby. Sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af cytostatika, antibiotika og penicillin. Da sikkerhedsbænkene skal bruges til produktion af lægemidler, er der behov for en leverandør til sikkerhedsbænkene som kan dokumentere, de har kendskab til og efterlever Good Documentation Practice (GMP). For at sikkerhedsbænkene kan leve op til krav i en lægemiddelproduktion, skal det kunne dokumenteres med et certifikat at sikkerhedsbænkene er godkendt efter gældende standarder DS/EN 12469 og DIN 12980. For at kunne dokumentere produktionen er foregået efter gældende lovgivning, skal data i kunne lagres i sikkerhedsbænken eller kunne overføres fx til FMS. Sikkerhedsbænkene skal være forsynet med splidrende til opsamling af væske i henhold til DS/EN 12469 og DIN 12980.
Ordregiver agter grundet ovenstående at indgå kontrakt med Holm & Halby om levering af 6 sikkerhedsbænke, da anskaffelsen er omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse jf. Udbudsloven §80, stk. 3, nr. 2, idet kontrakten af tekniske grunde kun kan overdrages til én bestemt økonomisk aktør. Der findes ifølge Region Midtjyllands markedsafdækning ikke andre aktører på markedet pr. dags dato, som kan levere det beskrevne ovenfor.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 19137708
Postadresse: Vallensbækvej 35
By: Brøndby
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2605
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: http://www.klfu.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud (Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 med senere ændringer) skal klage over tilfælde, hvor ordregiver forud for kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort i Den Europæiske Unions Tidende. Klagen skal vedlægges et klagegebyr, jf. nærmere herom i Klagenævnet for Udbuds klagevejledning på Erhvervsstyrelsens hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/