23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 172-414230
Offentliggjort
04.09.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Rigspolitiet

Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser (1)


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Rigspolitiet
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: TKO011@POLITI.DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Beskæftigelsesministeriet
Postadresse: Holmens Kanal 20
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bm@bm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://bm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Børne- og Undervisningsministeriet
Postadresse: Frederiksholms Kanal 25
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: irene.pless@uvm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.uvm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Erhvervsministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: jsv@em.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.em.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Finansministeriet
Postadresse: Christiansborg Slotsplads
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1201
Land: Danmark
E-mail: sft@modst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse på vegne af Forsvarsministeriet
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: FMI-LA-FKK21@mil.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.fmi.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Justitsministeriet - med undtagelse af Domstolsstyrelsen
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: mbp@jm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.jm@jm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Miljø- og Fødevareministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: bebu@mfvm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://mfvm.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Skatteministeriet
Postadresse: Nicolai Eigtveds Gade 28
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1402
Land: Danmark
E-mail: indkob@adst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.skm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Social- og Indenrigsministeriet
Postadresse: Holmens Kanal
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bbo@socialstyrelsen.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.sim.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Statsministeriet
Postadresse: Prins Jørgens Gård 11
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1218
Land: Danmark
E-mail: stm@stm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.stm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Sundheds- og Ældreministeriet
Postadresse: Holbergsgade 6
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1057
Land: Danmark
E-mail: tfh@ssi.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://sum.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Transport-og Boligministeriet
Postadresse: Frederiksholms Kanal 27 F
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: sni@trm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.trm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udenrigsministeriet
Postadresse: Asiatisk Plads 2
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1448
Land: Danmark
E-mail: thanse@um.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.um.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Udlændinge- og Integrationsministeriet
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: uim@uim.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://uim.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syddanmark
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: stig.blicher@rsyd.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: Vera.Schroeder@stab.rm.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: padi@regionsjaelland.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsjaelland.dk/

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: rosa.hassan.01@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
Postadresse: Niels Bohrs vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: Elin.larsen@rn.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.rn.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser (1)

Sagsnr.: 2019-027258
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33734000 Briller
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ifølge arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15. december 1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende rammeaftale om levering af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i efteråret 2020, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom. Rammeaftalen omfatter følgende produkter og ydelser:

- Synsprøve

- Konsulenttjeneste (opmåling af medarbejderens arbejdsplads)

- Stel og glas til skærmbriller

- Stel og glas til sikkerhedsbriller

- Stel og glas til arbejdsbriller

- Kontaktlinser.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 35 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33730000 Øjenplejeprodukter og korrigerende linser
33731000 Kontaktlinser
33731120 Brilleglas
33734100 Stel og indfatninger til briller
33734200 Glas til briller
33735100 Beskyttelsesbriller
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK DANMARK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ifølge arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15. december 1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende rammeaftale om levering af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i efteråret 2020, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom. Rammeaftalen omfatter følgende produkter og ydelser:

- Synsprøve

- Konsulenttjeneste (opmåling af medarbejderens arbejdsplads)

- Stel og glas til skærmbriller

- Stel og glas til sikkerhedsbriller

- Stel og glas til arbejdsbriller

- Kontaktlinser.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50*
Pris - Vægtning: 50*
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 087-206428
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
01/09/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 5
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Synoptik A/S
Postadresse: Lyskær 1
By: Herlev
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 35 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 35 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af materialet. EU-Supply besvarer spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller telefon på 7020 8014.

Tilbudsgiver skal i forbindelse med prækvalifikation indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.

Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.

Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøger.

Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke ansøger.

Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. § 159, stk. 2.

Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/09/2020

Send til en kollega

0.052