Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser (1)
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 17143611
Postadresse: Polititorvet 14
By: København V
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1780
Land: Danmark
E-mail: TKO011@POLITI.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Postadresse: Holmens Kanal 20
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bm@bm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://bm.dk/
Postadresse: Frederiksholms Kanal 25
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: irene.pless@uvm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.uvm.dk
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: jsv@em.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.em.dk
Postadresse: Christiansborg Slotsplads
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1201
Land: Danmark
E-mail: sft@modst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fm.dk
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
E-mail: FMI-LA-FKK21@mil.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.fmi.dk
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: mbp@jm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.jm@jm.dk
Postadresse: Slotsholmsgade 12
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: bebu@mfvm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://mfvm.dk/
Postadresse: Nicolai Eigtveds Gade 28
By: København
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1402
Land: Danmark
E-mail: indkob@adst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.skm.dk
Postadresse: Holmens Kanal
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1060
Land: Danmark
E-mail: bbo@socialstyrelsen.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.sim.dk
Postadresse: Prins Jørgens Gård 11
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1218
Land: Danmark
E-mail: stm@stm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.stm.dk
Postadresse: Holbergsgade 6
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1057
Land: Danmark
E-mail: tfh@ssi.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://sum.dk/
Postadresse: Frederiksholms Kanal 27 F
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1220
Land: Danmark
E-mail: sni@trm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.trm.dk
Postadresse: Asiatisk Plads 2
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1448
Land: Danmark
E-mail: thanse@um.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.um.dk
Postadresse: Slotsholmsgade 10
By: København K
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 1216
Land: Danmark
E-mail: uim@uim.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://uim.dk/
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7100
Land: Danmark
E-mail: stig.blicher@rsyd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: Vera.Schroeder@stab.rm.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rm.dk
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 4180
Land: Danmark
E-mail: padi@regionsjaelland.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsjaelland.dk/
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 3400
Land: Danmark
E-mail: rosa.hassan.01@regionh.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk
Postadresse: Niels Bohrs vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 9220
Land: Danmark
E-mail: Elin.larsen@rn.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.rn.dk
Del II: Genstand
Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser (1)
Ifølge arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15. december 1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende rammeaftale om levering af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i efteråret 2020, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom. Rammeaftalen omfatter følgende produkter og ydelser:
- Synsprøve
- Konsulenttjeneste (opmåling af medarbejderens arbejdsplads)
- Stel og glas til skærmbriller
- Stel og glas til sikkerhedsbriller
- Stel og glas til arbejdsbriller
- Kontaktlinser.
Ifølge arbejdstilsynets bekendtgørelse nr. 1108 af 15. december 1992 om arbejde ved skærmterminal er arbejdsgivere forpligtet til, såfremt dette vurderes nødvendigt for den ansatte til at varetage arbejdet, at sikre sine medarbejderes undersøgelse af øjne og syn samt eventuelle synskorrigerende hjælpemidler, herunder briller eller kontaktlinser, uden udgift for medarbejderen. Da den nuværende rammeaftale om levering af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser udløber i efteråret 2020, genudbyder Rigspolitiet aftalen herom. Rammeaftalen omfatter følgende produkter og ydelser:
- Synsprøve
- Konsulenttjeneste (opmåling af medarbejderens arbejdsplads)
- Stel og glas til skærmbriller
- Stel og glas til sikkerhedsbriller
- Stel og glas til arbejdsbriller
- Kontaktlinser.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Offentligt udbud af skærm-, arbejds- og sikkerhedsbriller samt accessorisk tilknyttede ydelser
Postadresse: Lyskær 1
By: Herlev
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver opfordrer tilbudsgiver til at stille afklarende spørgsmål, såfremt tilbudsgiver er i tvivl om forståelsen af materialet. EU-Supply besvarer spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet via e-mail: dksupport@eu-supply.com eller telefon på 7020 8014.
Tilbudsgiver skal i forbindelse med prækvalifikation indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr.1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører.
Ansøger vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis ansøger er omfattet af en af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde eller den frivillige udelukkelsesgrund i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre ansøger har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Benyttelsen af de frivillige udelukkelsesgrunde sker under overholdelse af proportionalitetsprincippet. Bagatelagtige forhold kan således ikke føre til udelukkelse af ansøger.
Flere tilfælde af forhold, der hver for sig er bagatelagtige, kan dog give anledning til at udelukke ansøger.
Før ordregivers tildeling af rammeaftalen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremlægge dokumentation i henhold til § 152 for de oplysninger, der er afgivet i ESPD, jf. § 159, stk. 2.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://klfu.naevneneshus.dk/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: www.erhvervsstyrelsen.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk