23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 141-346744
Offentliggjort
23.07.2020
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Hovedstaden

Akutanskaffelse af 40 stk. iltrobotter ifm. COVID-19


Region Hovedstaden

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongens Vænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanne Sørensen
E-mail: sanne.frydendal.soerensen@regionh.dk
Telefon: +45 38665807

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionh.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/66963

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Akutanskaffelse af 40 stk. iltrobotter ifm. COVID-19

Sagsnr.: 2834
II.1.2) Hoved-CPV-kode
33157200 Iltudstyr
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Akutanskaffelse af 40 stk. iltrobotter ifm. COVID-19 til Region Hovedstadens akutklinikker.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33157800 Anlæg til ilttilførsel
33157810 Iltterapiudstyr
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Akutanskaffelse af 40 stk. iltrobotter ifm. COVID-19 til Region Hovedstadens akutklinikker.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Tvingende grunde som følge af begivenheder, som den ordregivende myndighed ikke kunne forudse, og under streng overholdelse af direktivets betingelser
Forklaring:

Iltrobotten erstatter det traditionelle iltaggregat og de mange manuelle målinger og justeringer foretaget af plejepersonalet, idet iltbehandlingen foregår ved, at man først indtaster patientens ønskede ilt niveauer, hvorefter patienten får en klemme på fingeren, som kontant måler iltniveauet i blodet. Når iltniveauet falder, skruer iltrobotten op for ilten, og når iltniveauet stiger, skruer iltrobotten ned for ilten. Når patienten bedres og stabiliseres, udfaser iltrobotten behandlingen. Plejepersonalet skal dermed ikke tilse patienten hele tiden med henblik på at måle og justere ilten manuelt. Dette er en væsentlig forbedring af patientsikkerheden og frigiver ydermere ressourcer i form af plejepersonale. Begge dele var af afgørende betydning i forbindelse med håndteringen af COVID-19 pandemien.

Anskaffelsen af 40 stk. iltrobotter til Region Hovedstadens akutklinikker er således omfattet af reglerne om udbud med forhandling uden forudgående udbudsbekendtgørelse, jf. udbudsloven § 80, stk. 5, idet tvingende grunde som følge af begivenheder, som ordregiver ikke har kunne forudse, gør det umuligt for at overholde fristerne for udbud.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2)</span>Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Akutanskaffelse af 40 stk. iltrobotter ifm. COVID-19

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
18/03/2020
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: O2matic ApS
CVR-nummer: 38896636
Postadresse: Nørrelundvej 10
By: Herlev
NUTS-kode: DK01 Hovedstaden
Postnummer: 2730
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Tildeling af offentlig kontrakt: 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/07/2020

Send til en kollega

0.063