23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Et kæmpe skulderklap fra patienterne

Patienterne i Hospitalsenheden Vest er glade for at blive taget med på råd. Så glade, at hospitalerne opnår en absolut topplacering i den årlige landsdækkende undersøgelse af patientoplevelser.


















Målt på årets tema om "Patientinddragelse" i den Landsdækkende Undersøgelse af Patientoplevelser ligger Hospitalsenheden Vest over lands- og regionsgennemsnit på alle spørgsmål, når patienterne bliver bedt om at score deres tilfredshed med at deltage i beslutninger omkring deres behandling. Samtidig er der også en stigende tilfredshed med personalets evne og vilje til at give de pårørende mulighed for at deltage i beslutninger om behandling. Urinvejskirurgisk Afdeling i Holstebro er en af de afdelinger, som patienterne sender helt til tops, når det gælder tilfredshed med patientinddragelse. Her er involvering og inddragelse indlejret i kulturen omkring mødet med patienten. Samtidig har afdelingen gennem længere tid tilstræbt, at alle patienter får en behandlingsansvarlig læge: "Vi er glade for at se, at det, som vi hører på afdelingens feedbackmøder med patientrepræsentanter også kan aflæses i afdelingens resultater. Ledelsen og personalet har meget fokus på, at patientinvolvering ikke er et isoleret værktøj, men er noget, der som en naturlig del af forløbet starter i det øjeblik, patienten møder os. Vi ser, hører og lytter til, hvad der bliver kommunikeret, og tager altid udgangspunkt i det, som patienten mener, er vigtigt," siger ledende overlæge Peder Graversen og oversygeplejerske Bente Møller Pedersen, Urinvejskirurgisk Afdeling. Tilfredsheden med at blive hørt og taget med på råd ligger over lands- og regionsgennemsnit for alle patientkategorier i undersøgelsen. Tilfredsheden er allerstørst hos de mange patienter, som kommer og går i ambulatorierne. I alt 327.000 ambulante besøg blev det til i 2015. Dertil kommer, at også de fødende er de mest tilfredse i mødet med jordemødre og resten af personalet i hele forløbet.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.106