23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny kampagne skal vække jydernes interesse for økologi

Sammenslutningen af økologiske ægproducenter, Det Økologiske Måltid, står bag kampagnen.
Størstedelen af de danske økologiske forbrugere bor i dag øst for Storebælt. En økologisk kampagne skal nu få jyderne med på trenden.

"Danskerne har allerede taget økologi til sig. Vi kan mærke en øget efterspørgsel på vores økologiske æg over de sidste år – specielt i Tyskland er de vilde med vores økologiske æg. Men i Danmark er efterspørgslen størst øst for Storebælt, og den tendens vil vi gerne være med til at ændre", siger Henrik Madsen, der er salgs- og marketingchef hos DANÆG A/S og talsperson på vegne af producentsammenslutningen.

Børnefamilier har størst fokus på økologi

Den nye kampagne skal primært vække danskernes, og altså særligt jydernes, interesse for økologiske æg, og samtidigt skabe større opmærksomhed omkring økologiske varer generelt. Det skal blandt andet ske ved hjælp af opskrifter, producentportrætter og "historien bag ægget" – alt med udgangspunkt i det økologiske æg.

"Vi ved, at de danske børnefamilier ønsker kvalitet. Og undersøgelser viser, at det er børnefamilierne, der har størst fokus på økologi, derfor vil vi gøre det endnu letter for dem at vælge økologisk ved at tilbyde dem nemme, hurtige og sunde madopskrifter, hvor økologiske æg indgår, forklarer Henrik Madsen.
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078