23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på MedTechNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Høje-Taastrup ligger over landsgennemsnittet for digital selvbetjening

Kommunen ligger over landsgennemsnittet på tre af de fire selvbetjenings-løsninger, som Borgerservicecentret løbende holder øje med.

Tal fra efteråret 2013 viser bl.a., at 83,5 % af flyttemeddelelserne skete digitalt mod 73 % på landsplan, mens 80,6 % bestilte nyt sundhedskort digitalt i kommunen mod 37 % på landsplan. Opskrivning til dagtilbud skete digitalt i 99,5 % af tilfældene mod 74 % på landsplan Kun bestilling af EU-sygesikringskort lå en lille smule under landsgennemsnittet: 77,5 % i Høje-Taastrup mod 81 % på landsplan.

"Det er meget tilfredsstillende tal, som viser, at borgerne har taget rigtig godt imod det nye lovbestemte krav om at benytte de digitale løsninger – på nogle områder endda før lovkravet trådte i kraft. Alle har jo været klar over, at der kunne blive en overgangsperiode med udfordringer, men i Høje-Taastrup er vi altså allerede nu oppe på eller over det gennemsnit på 80 % selvbetjening, som var forventet med lovgivningen", siger borgmester Michael Ziegler, Høje-Taastrup Kommune.

Han understreger, at der ikke har været en forventning om at nå op på 100 % digital selvbetjening på alle løsninger:

"Der er naturligvis situationer, hvor der dispenseres fra lovkravet om digital selvbetjening med udgangspunkt i den enkelte borgers situation – for eksempel manglende sproglige eller forståelsesmæssige færdigheder".

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web04