23948sdkhjf

Ambu udnævner ny marketingdirektør

Jesper Johnsen Steen tiltræder som Chief Marketing Officer hos Ambu

Endoskopigiganten Ambu har udnævnt Jesper Johnsen Steen som ny chief marketing officer (CMO) med virkning fra 1. maj 2025.

Jesper Johnsen Steen bringer 20 års erfaring fra medico-branchen med sig til Ambu. Han kommer senest fra en stilling som senior vice president for Coloplasts Wound & Skin Care-forretning og har tidligere bestredet ledende stillinger i forskellige virksomheder og lande.

Det oplyser Ambu i en pressemeddelelse.

- Jeg er overbevist om, at Jesper med sin stærke kommercielle ekspertise og ledelse vil være en drivkraft i udformningen af Ambus innovative løsningsportefølje, udtaler Britt Meelby Jensen, administrerende direktør for Ambu.

I sin nye rolle vil Jesper Johnsen Steen blive en del af Ambus direktion og have ansvaret for at forme virksomhedens marketingstrategi. Hans omfattende erfaring inden for marketing, salg, produktudvikling og strategisk planlægning forventes at styrke Ambus position på det globale marked for medicinsk udstyr, lyder det i pressemeddelelsen.

- Jeg er beæret og ydmyg over at slutte mig til Ambu, som skiller sig ud som en inspirerende virksomhed med betydelige muligheder, fremragende kundeløsninger og et sæt værdier, der ligger tæt op ad mine egne, siger Jesper Johnsen Steen.

Udnævnelsen af Jesper Johnsen Steen som CMO skal understøtte Ambus fokus på at styrke sin markedsposition og innovationsevne. Med sin brede erfaring fra forskellige markeder, herunder Nordamerika, Europa, Asien, Australien, Mellemøsten og Afrika, forventes den nye marketingdirektør at bidrage væsentligt til Ambus fortsatte vækst og udvikling af kundeorienterede løsninger.

Ambu, der blev grundlagt i 1937, har en lang historie med at udvikle innovative løsninger inden for endoskopi, anæstesi og patientmonitorering. Virksomheden beskæftiger omkring 5000 medarbejdere globalt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063