Stærkere sammen: Når food tech fællesskab bliver en konkurrencefordel
Flere danske food tech-virksomheder vælger at gå til eksportmarkedet sammen frem for alene. Med Pavilion of Denmark får virksomheder større synlighed, stærkere branding og adgang til nye markeder gennem et fælles dansk fremstød.
Flere leads, større synlighed og stærkere markedsposition. Det er nogle af de konkrete gevinster, når danske food tech-virksomheder går til markedet sammen gennem Pavilion of Denmark.
For mange SMV’er kan det være svært at skabe nok opmærksomhed alene på internationale markeder. Men som del af en samlet dansk pavillon på internationale fagmesser får virksomheder både større gennemslagskraft og bliver en del af en stærk fortælling om Danmark som fødevarenation.
Internationalt er Danmark kendt for kvalitet, innovation, fødevaresikkerhed og ansvarlig produktion. Det giver troværdighed – og når flere danske virksomheder står sammen, bliver det lettere for internationale kunder at få øje på både løsningerne og synergierne.
Det skaber værdi på flere niveauer. Kunderne møder ikke bare én leverandør, men et stærkt dansk økosystem af løsninger inden for processing, packaging, automation, ingredients, water, hygiene og energy. Og virksomhederne selv får mulighed for at åbne døre for hinanden, dele markedsindsigt og skabe nye samarbejder.
Det er netop styrken i Pavilion of Denmark: At den samlede danske tilstedeværelse gør den enkelte virksomhed stærkere.
I en tid med hårdere global konkurrence og mere komplekse markeder er fælles eksportfremstød ikke bare en praktisk løsning – det er en strategisk fordel.
Hos Danish Export er der pt åbent for deltagelse på Anuga FoodTec 2027, IPPE 2027 og SaudiFood Manufacturing 2026. Er I en virksomhed, der vil styrke deres internationale position og gå til markedet med større kraft? Så se nærmere her: Food Tech aktiviteter hos Danish Export